pixel
קידום בגוגל או בסושיאל בגלגל רולטה

קידום ממומן בגוגל או בסושיאל – איפה כדאי?

אז החלטתם להקים עסק, והגעתם להבנה שאתם צריכים לפרסם אותו איפשהו. יש לכם תקציב שהגדרתם מראש ואתם תוהים לעצמכם – איפה כדאי להשקיע את התקציב הזה? קידום ממומן בגוגל או ברשתות חברתיות? מה ההבדלים ביניהם? מה היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה ואיפה כדאי לפרסם את העסק שלי?
במאמר הזה נבחן את ההבדלים המרכזיים בין קידום ממומן בגוגל לפרסום במדיה חברתית כדי לעזור לכם להחליט איזו פלטפורמה מתאימה ביותר לצרכי העסק שלכם. עבור גוגל אנחנו נתייחס בעיקר לרשת החיפוש ועבור הרשתות החברתיות אנו נתייחס לפייסבוק ואינסטגרם, או מטא לקיצור.

מה ההבדלים בין קידום ממומן בגוגל לקידום ברשתות חברתיות?

כוונת המשתמש:

גוגל: הגולש מחפש באופן פעיל מוצר או שירות באמצעות שאילתות ומונחי חיפוש.

רשתות חברתיות: הפרסום מופיע באופן פסיבי למשתמשים במהלך גלילה בפיד.

טרגוט קהל:

  • גוגל: מבוסס בעיקר על חיפוש מילות מפתח רלוונטיים.
  • רשתות חברתיות: מבוסס בעיקר על פרמטרים דמוגרפיים, תחומי עניין, התנהגויות וחיבורים חברתיים.

סוג מודעה:

  • גוגל: המודעות טקסטואליות ברובן ומופיעות בתוצאות החיפוש, אם כי יש גם אפשרות לפרסום מודעות ויזואליות עבור מוצרים פיזיים בקמפיין שופינג.
  • רשתות חברתיות: המודעות הן בעיקר ויזואליות (תמונות, סרטונים, קרוסלות).

הגדרת הצלחה:

גוגל: ההצלחה נמדדת בעיקר על סמך שיעורי קליקים והמרות ישירות (כגון רכישה או השארת פרטים) בעקבות חיפוש ממוקד.

רשתות חברתיות: הגדרות הצלחה יכולות להיות מגוונות, בהתאם לסוג הקמפיינים המתבססים עליהם, כמו קמפיין מעורבות, טראפיק, לידים וכו’.

 

שיטת תשלום:

גוגל: קמפיינים בגוגל מבוססים על פי תשלום לפי קליק (PPC), כאשר מפרסמים יחויבו רק כאשר מקליקים על המודעה.

רשתות חברתיות: קמפיינים מבוססים על פי תשלום לפי חשיפה, מה שאומר שמפרסמים יחויבו כאשר גולש נחשף למודעה, בלי קשר אם הוא ביצע אינטראקציה עם המודעה או לא.

יתרונות של קידום ממומן בגוגל:

רלוונטיות המודעה: קידום ממומן בגוגל תופס גולשים ברגע שהם מחפשים מוצרים או שירותים ספציפיים, כלומר המודעות מוצגות לאנשים עם כוונה רכישה גבוהה. גישה זו מביאה לרוב לשיעורי המרה גבוהים יותר.

עלויות נמוכות יחסית – מאחר והחיוב מתבצע רק כאשר מקליקים על המודעה, העלויות נוטות להיות נמוכות יחסית, מה שמאפשר לנו לשלוט בצורה מדויקת בתקציב ולמקסם את היעילות של ההוצאות הפרסומיות.

חסרונות:

תחרות גבוהה: בקמפיינים של מילות מפתח פופולריות, התחרות יכולה להיות עזה והעלויות עלולות להיות גבוהות.

פורמט מוגבל: המודעות הן לרוב טקסטואליות, מה שיכול להיות פחות מושך לעין בהשוואה למודעות ויזואליות.

קהל יעד מצומצם: הקמפיינים מכוונים לרוב לאנשים שמחפשים באופן פעיל, כך שלא נחשפים משתמשים רבים בהשוואה לרשתות החברתיות.

חייב אתר או דף נחיתה – ללא אתר או דף נחיתה לא יהיה ניתן להקים קמפיינים ברשת החיפוש.

 

יתרונות של פרסום במדיה חברתית:

מיקוד לפי תחומי עניין ודמוגרפיה: במדיה החברתית מיקוד הקמפיינים יהיה לפי תחומי עניין, התנהגויות ופרטים דמוגרפיים. זה מאפשר לעסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים על פי תחביבים, גיל, מגדר, מקום מגוריהם ועוד.

בנייה של קשרים עם לקוחות: פרסום במדיה חברתית מאפשר לעסקים ליצור קשרים עם קהל היעד שלהם דרך אינטראקציה עם התוכן, מה שמוביל לבניית קשרים אישיים עם הלקוחות ולחיזוק נאמנות למותג.

גמישות יצירתית: פלטפורמות המדיה החברתית מציעות אפשרויות יצירתיות רבות, כולל תמונות, וידאו, סקרים ועוד. זה מאפשר לעסקים להציג את המותג שלהם בצורה מעניינת ומושכת יותר מאשר בגוגל.

מטרות קמפיין מגוונות – ניתן להקים קמפיינים למטרות מרובות כגון מעורבות, לידים, מודעות, מכירות ועוד.  

לרוב לא נדרש אתר: ניתן להקים קמפיינים ללא צורך באתר או דף נחיתה, שכן קיימים אפשרויות אחרות בתוך מטא לשם השגת מטרות הקמפיין. לדוגמא – ניתן להקים קמפיין לידים דרך טופס לידים מובנה בפייסבוק או דרך קמפיין וואצאפ.

חסרונות של פרסום במדיה חברתית:

מיקוד פחות מכוון: בניגוד לקידום ממומן בגוגל, פרסום במדיה החברתית לא תמיד תופס את המשתמשים ברגע שהם מחפשים רכישה פעילה. המודעות מוצגות למשתמשים על פי תחומי עניין, ולאו דווקא על פי כוונה לרכוש. כתוצאה מכך גם יחסי ההמרה עלולות להיות נמוכות יותר.

תחרות גבוהה: פלטפורמות המדיה החברתית הן מקום תחרותי, עם הרבה עסקים שמתחרים על תשומת הלב של המשתמשים. זה עשוי לדרוש השקעה גבוהה יותר כדי לבלוט ולהגיע לתוצאות טובות.

הצורך בניהול מתמיד: פרסום במדיה החברתית דורש ניהול מתמיד של קמפיינים, שכולל תגובות והודעות ממשתמשים, מה שעלול לגזול זמן רב.

איזו פלטפורמה עדיפה לעסק שלי?

בחירת הפלטפורמה הנכונה תלויה במטרות ובטבע של העסק שלכם. קיימים עסקים שיהיה יותר הגיוני ורלוונטי עבורם לפרסם בגוגל מאשר ברשתות חברתיות ולהפך. הנה כמה נקודות שיעזרו לכם לבחור באיזו פלטפורמה לפרסם את העסק שלכם:

מטרות הקמפיין: אם המטרה שלכם היא להניע פעולה מיידית, כמו רכישה או השארת פרטים, קידום ממומן בגוגל יכול להיות הבחירה הנכונה יותר. אם אתם מחפשים לבנות מותג וליצור קשרים עם קהל רחב, פרסום במדיה החברתית יכול להיות מתאים יותר.

סוג המוצר או השירות: קיימים עסקים, מוצרים ושירותים שיהיה יותר הגיוני לחפש אותם בגוגל מאשר ברשתות חברתיות, ואילו קיימים עסקים שיהיה יותר קל למצוא אותם ברשתות חברתיות מאשר בגוגל. שאלו את עצמיכם: איפה יהיה יותר הגיוני למצוא את העסק שלי?

*הנה נקודה שתעזור לכם לגבש החלטה – אם אתם מחפשים אינסטלטור בתל אביב, סביר להניח שתחפשו את זה בגוגל, כך גם לגבי עורך דין פלילי ועוד דוגמאות נוספות. אבל אם אתם רוצים למצוא מותג אופנה חדש וטרנדי, הסיכוי למצוא אותו ברשתות החברתיות יהיה יותר גדול מאשר בגוגל.

קהל היעד: קהל היעד של עסק אחד שונה משל עסק שני. עסק שקהל היעד שלו יותר צעיר עלול למצוא הצלחה יותר גדולה ברשתות חברתיות, שכן האוכלוסייה היותר צעירה משתמשת יותר ברשתות חברתיות מאשר קהל יותר מבוגר. לעומת זאת – עסק שפונה לקהל יותר מבוגר עלול למצוא הצלחה גדולה יותר בגוגל מאשר רשתות חברתיות, מהסיבה שקהל מבוגר משתמש פחות ברשתות חברתיות ויותר בגוגל.

בין קידום ממומן בגוגל לפרסום במדיה חברתית – דאטה אומרת הכול

קיימים מקרים רבים בהם אנחנו משערים שעסק יצליח ברשתות חברתיות יותר מאשר בגוגל והנתונים שצברנו מראים את ההפך. כך גם לגבי ההנחה שעסק יצליח בגוגל מאשר רשתות חברתיות. הדרך הכי מדויקת לדעת אם פלטפורמה אחת תתאים לעסק שלכם יותר מהשנייה היא לפרסם בשני הפלטפורמות ולראות איזו פלטפורמה הניבה את התוצאות הטובות ביותר.

 

לסיכום

קידום ממומן בגוגל ופרסום במדיה חברתית הם שני כלים רבי עוצמה בשיווק דיגיטלי, ולכל אחד מהם יש יתרונות ייחודיים. קידום ממומן בגוגל מתאים למיקוד בכוונה גבוה לרכישה ולהגעה ישירה עם תוצאות מדידות, בעוד שפרסום במדיה חברתית מציע גמישות יצירתית ומיקוד בתחומי עניין ודמוגרפיה. הבחירה בין השניים תלויה במטרות העסקיות שלך, בקהל היעד ובסוג המוצר או השירות שלך. ניסוי בין השניים יכול להניב מסקנות מדויקות ולהראות תובנות מדויקות יותר עבור הכיוון שבו כדאי ללכת עם העסק.

 

בהצלחה!

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content