pixel
קידום אתרים לעסקים 2024

קידום אתרים לעסקים: הטרנדים הכי חמים לשנת 2024

קידום אתרים לעסקים כפי שהכרתם אותו כבר לא רלוונטי יותר. כן, קראתם נכון. בשנת 2024, השיטות הישנות והמסורתיות של קידום אתרים כבר לא יעילות כפי שהיו בעבר. אם אתם עדיין מסתמכים על מילות מפתח ופוסטים בבלוגים כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש, אתם מפספסים את החידושים שמעצבים את תחום הקידום אתרים לעסקים שמשנים את כללי המשחק.

במקום זאת, עסקים שמובילים היום בתחום הם אלה שמאמצים גישות חדשניות כמו בינה מלאכותית לחיפוש והתאמה אישית, שילוב של חוויית משתמש מעולה ואופטימיזציה של תוכן וידאו. הטרנדים החדשים בקידום אתרים לעסקים לא רק משפרים את הנראות במנועי החיפוש אלא גם יוצרים חוויית משתמש ייחודית ומרשימה שמושכת לקוחות פוטנציאליים ומקדמת את העסק בצורה משמעותית.

רוצים לדעת איך החידושים בעולם קידום אתרים לעסקים יכולים לשנות את פני העסק שלכם ולהוביל אותו להצלחה בשנת 2024? המשיכו לקרוא ותגלו.

גוגל SGE

דמיינו שאתם מחפשים משהו בגוגל, אבל במקום להקליד כמה מילים ולקבל רשימה של קישורים, המנוע המציע לכם תוצאות מותאמות אישית מדויקות.  SGE, או “Search Generative Experience”.

גוגל SGE משתמש בטכנולוגיות מתקדמות כמו למידת מכונה ובינה מלאכותית כדי להתאים את תוצאות החיפוש אליכם בצורה אישית יותר. הוא לוקח בחשבון את החיפושים שעשיתם בעבר, ואפילו את התחומים שמעניינים אתכם כדי להציג מידע שיהיה לכם מעניין ושימושי. זה אומר שכשאנחנו מחפשים בגוגל, אנחנו נראה תיבה מיוחדת עם תשובות ישירות לשאלות שלנו וגם תמונות שרלוונטיות לשאלה. לדוגמה, אם אתם מתעניינים במדע ובדרך כלל מחפשים דברים שקשורים לחלל, SGE עשוי להראות לכם חדשות על גילויים בחלל או סרטוני למידה על אסטרונומיה.

הגישה האישית הזו מקנה לחוויית החיפוש שלכם אינטראקטיביות גבוהה יותר ומותאמת אישית. זה דומה לכך שיש לכם עוזר וירטואלי שמשפר את ההבנה שלו על העדפותיכם והופך לטוב יותר בכך שחוזה מה יהיה המידע הכי שימושי בשבילכם. עסקים ואתרים גם משתמשים ב-SGE כדי לוודא שתוכן האתר שלהם מתקבל על ידי הקהל הנכון, באמצעות שימוש במילות מפתח רלוונטיות ויצירת תוכן איכותי שמתאים למה שהמשתמשים מחפשים.

כרגע, התכונה הזו זמינה לקהל מוגבל בארצות הברית, אך צפוי להתפשר גם למשתמשים ברחבי העולם בעתיד, בעיקר בתחום הקידום אתרים לעסקים. זה יכול לעזור להם להופיע בתוצאות החיפוש בצורה שתגביר את הנראות ואת התנועה לאתר שלהם.

שינוי במדד ה-EAT של גוגל

קידום אורגני בגוגל עבר מתיחת פנים וכעת גוגל עושה שימוש במדד EAT. זהו קיצור ל- ל-Expertise (מומחיות), Authoritativeness (אמינות), ו-Trustworthiness (אמינות). זהו מדד של גוגל שנוצר כדי לוודא שהתוכן שאנחנו כותבים הוא אמין ואיכותי. אחרי הכול, גוגל רוצה לספק לגולשים מידע שימושי ונכון על כל נושא שהם בוחרים לחפש.

לאחרונה נוספה E נוספת למדד של גוגל, שהוא Experience (ניסיון). החלק הזה נועד לוודא שהנושא שעליו אנחנו כותבים מגובה על ידי ניסיון אישי. 

לדוגמה: אם אני רוצה לכתוב על המסעדות אסייתיות הכי טובות בראשון לציון, אז אני צריך לבקר בכל המסעדות האסייתיות שנמצאות בראשון לציון ולספר על החוויה שלי מכל מסעדה, או אם אני רוצה לכתוב על סרטי האימה הכי מפחידים, אז אני צריך לראות כמות גדולה מאוד של סרטי אימה כדי שאוכל לספר על דעתי.

על ידי הוספת ה-E הנוספת למדד ה-EAT, גוגל עוברת לסטנדרט גבוה אפילו יותר באיכות התוכן שהיא מציעה. זה מבטיח למשתמשים לקבל גישה למידע אמין, מקצועי מבוסס על ניסיון אישי, וגורם להם להרגיש בטוחים יותר במידע שהם קוראים ברשת.

תוכן וידאו המכונה שמניעה קידום אתרים לעסקים

בשנים האחרונות, עם התפתחות הטכנולוגיה והגישה הנרחבת לאינטרנט במהירות גבוהה, נצפתה תופעה משמעותית של צריכה גבוהה של תוכן וידאו. מיליונים משתמשים ברחבי העולם מעדיפים לצפות בסרטונים באינטרנט במקום לקרוא טקסטים ארוכים או לצפות בתמונות סטטיות. התופעה הזו גורמת לקפיצה משמעותית בייצוג וידאו בכל פלטפורמות הדיגיטל, זאת לטובת קידום אתרים לעסקים בצורה טובה יותר. מנועי חיפוש שמו לב לעלייה הנרדפת של צריכת תוכן וידאו ולכן הם החלו להעניק חשיבות יותר גדולה עבורה.

איך תוכן וידאו משנה את עולם קידום אתרים לעסקים המסורתי?

אופטימיזציה

קידום מסורתי – אופטימיזציה לתוכן מבוסס טקסט כמו מילות מפתח ותגיות מטא.

קידום בוידאו –  אופטימיזציה לתוכן מבוסס וידאו כמו כותרות, תמונות Thumbnail, תאורים של סרטונים.

מעורבות

קידום מסורתי – מדידה של אחוזי נטישה, זמן שהייה בעמוד, אחוז הקלקה כו’

קידום בוידאו – מדידה של זמן צפייה, לייקים, תגובות, שיתופים, גדילה במספר רשומים כמו ביוטיוב.

הפקה

קידום מסורתי – יצירת תוכן ופורמטים מבוססי טקסט לדירוג יותר גבוה.

קידום בוידאו – יצירת סרטונים איכותים כמו סאונד טוב, עריכה טובה, תאורה וכו’.

כיום החשיבות של תוכן וידאו רק הופך לחשוב יותר ויותר, והיא תהפוך בקרוב לחלק בלתי נפרד בקידום אתרים לעסקים.

חיפוש קולי (Voice Search)

כולנו מכירים את סירי, במקום לכתוב את שאלה במכשיר פשוט שואלים אותה שאלה והיא מחזירה תשובות. לדוגמה, אם אתם רוצים לדעת מה המזג האוויר היום, אפשר לשאול את סירי שלך “מה תחזית מזג האוויר היום?” והיא תציג ותקריא לכם את התשובה. זה נוח כי לא צריך להקליד, וניתן לקבל מידע בצורה מהירה וקלה.

חיפוש קולי זה בעצם הטכנולוגיה שסירי מבוססת עליו, ולאחרונה נהייתה עלייה ניכרת בדיבור על הנושא. מאחר שהשימוש בחיפושים קוליים הפך לנפוץ, חשוב לשפר את הנוכחות שלנו בקרב שאילתות קוליות. 

חיפוש קולי פועל בצורה שונה בהשוואה לחיפוש על פי טקסט מסורתי – אם היינו רוצים לדעת איפה נמצאים ברים באזור שלנו, כנראה היינו רושמים משהו כמו “ברים בנתניה” או “ברים לידי”, אבל אם היינו רוצה לשאול את סירי איפה יש ברים באזור שלי היינו שואלים: “היי סירי, תחפשי ברים קרובים אליי”. אנחנו רואים הבדל בין אורך השאילתה כשאנחנו מחפשים בטקסט לבין השאילתה כשאנחנו מחפשים בחיפוש קולי, הם בנויים יותר כמו שאלות או משפטים שלמים.  מאחר ויש שינוי בצורה שבא אנחנו מזינים שאילותות בין חיפוש ידני לבין חיפוש קולי, אנחנו צריכים לבצע אופטימיזציה בהתאם.

איך אפשר לעשות אופטימיזציה לחיפוש קולי?

שימוש במילות מפתח “ארוכות זנב” – מילות מפתח מאוד ספציפיות שבדרך כלל יש להם נפח חיפושים יותר קטן. 

לדוגמא – במקום לרשום “איך לפתוח סתימה” אפשר לרשום “איך אפשר לפתוח סתימה בשירותים”.

להקפיד על מהירות טעינת אתר – חיפושים קוליים מצפים לקבל תשובות מהירות ויעילות, לכן ודאו שהאתר שלכם מותאם במהירות להבטיח חוויית משתמש טובה.

שיפור נגישות למכשירים ניידים: חיפושים קוליים נעשים בעיקר דרך מכשירים ניידים, לכן וודאו שהאתר שלכם מתאים לשימוש על כל סוגי המכשירים, בעיקר למובייל.

קידום אתרים לעסקים מבוסס בינה מלאכותית

שימוש בבינה מלאכותית בקידום אתרים לעסקים הוא תחום שמתפתח במהירות. הטכנולוגיה משפיעה באופן משמעותי על דרכי הפעולה והאסטרטגיות שאנחנו מתעסקים בהם יום יום. כלים כמו ChatGPT וכלים נוספים של בינה מלאכותית מציעים למשווקים יכולת לניתוח מעמיק של נתונים, לזיהוי פרטי יעד, להתאמת קמפיינים ממומנים בצורה מדויקת לצרכי הלקוחות ועוד.

בינה מלאכותית מאפשרת לעסקים להתמקד באספקת תוצאות מדויקות וביצועים גבוהים יותר, בהתאם למידע דינמי ולנתונים שנרכשים בזמן אמת. לדוגמה, בעזרת טכנולוגיות שיווק, בעלי עסקים יכולים להשתמש באלגוריתמים שמנתחים את המידע ומפיקים ממנו את פרופיל הלקוחות שלהם. לאחר מכן הם יכולים לייצר קמפיינים ממוקדים המבוססים על התנהגותם הקודמת ועל דפוסי רכישה.

השימוש בבינה מלאכותית מספק גם אפשרויות לכימות ושיפור עצמי של הקמפיינים. ניתן להשתמש באלגוריתמים לניתוח תחרותי, כך שעסקים יכולים לעקוב אחרי הצעות המחיר של המתחרים, לנתח את עוצמתם בשוק ולקבל תמונה ברורה יותר על התחרות שלהם.

בנוסף, יתרונות נוספים של השימוש בבינה מלאכותית כוללים אוטומציה של תהליכי עבודה, חיסכון בזמן ובמשאבים ושיפור בצוותי העבודה. לפי המהירות שבינה המלאכותית מתקדמת, ניתן להניח שהיא תהיה חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, ולכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להשתמש בה בצורה הטובה ביותר.

לסיכום, שנת 2024 הביאה עימה שינויים משמעותיים כשמדובר על קידום אתרים לעסקים, עם טכנולוגיות מתקדמות כמו גוגל SGE, חיפוש קולי, ובינה מלאכותית שמעצבות את האסטרטגיות החדשות. הטרנדים החדשים משפרים לא רק את הנראות במנועי החיפוש, אלא גם את חוויית המשתמש ומספקים תוכן איכותי ואמין יותר. עסקים שיאמצו את החידושים הללו יוכלו לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלהם בצורה משמעותית ולהוביל להצלחות חדשות בשוק התחרותי. תעשו מאמץ להתעדכן עם הכלים החדשים כדי להבטיח שהעסק שלכם יישאר בחזית הקידום האינטרנטי.

רוצים להתייעץ עם מומחה? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content