pixel
גיוס עובדים ברשתות חברתיות

גיוס עובדים בסושיאל שעובד בשבילכם

תעשיית הגיוס מתפתחת כל הזמן, עם מגמות חדשות, אסטרטגיות ותובנות שצצות באופן קבוע. שמירה על עדכניות בהתפתחויות האחרונות חיונית למגייסים המעוניינים להצליח בתחום דינמי זה.

בואו נודה בעובדות, בין אם בטיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ולא חסר ברשימה רשתות חברתיות – כולנו נמצאים שם! מחלקות שלמות של שיווק ומשאבי אנוש שוברות את הראש יומיום במטרה של גיוס עובדים בסושיאל. מנסיוננו, מינוף פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ולינקדאין יכול לייעל את תהליך הגיוס, להגיע לקהל רחב יותר ולמשוך כישרונות מובילים. 

על פי מחקר של Requriter Nation Report שפורסם ב-Jobvite,  רק 51% מהמגייסים פונים למועמדים פוטנציאלים פסיביים באמצעות קמפיינים של גיוס עובדים בסושיאל ב-2024 לעומת 41% בשנת 2018. השיפור נובע בעיקר בשל הגדלת תקציב גיוס עובדים בתקופת הקורונה וההבנה שהמדיות החברתיות הן הפלטפורמות האידיאליות לגיוס. 

מגייסים עובדים? המשיכו לקרוא ותגלו כיצד תוכלו ליצור אסטרטגיות יעילות של גיוס עובדים בסושיאל.

גיוס עובדים בפייסבוק: בונים קהילה

למרות שחלקכם עשוי לחלוק עלי בנושא, פייסבוק היתה ונותרה אחת מפלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות ביותר, מה שהופך אותה למקום אידיאלי לגיוס עובדים. מחקר שנערך בקרב מועמדים לעבודה על ידי Aberdin Group מצא כי הרשת החברתית המובילה כיום לגיוס עובדים היא פייסבוק עם 68%. בנוסף לכך המחקר חיזק את העובדה שמחפשי עבודה חיים ונושמים ברשת, 73% מדורשי העבודה בגילאי 18-34 מצאו את העבודה האחרונה שלהם דרך רשתות חברתיות. 

כך תוכל להשתמש בפייסבוק ביעילות ביצירת קמפיינים לגיוס עובדים ברשתות החברתיות:

צרו דף חברה

דף חברה מקצועי ומרתק עשוי לא רק למצב אתכם בעיני הלקוחות אלא גם למשוך מועמדים פוטנציאליים. פרסמו באופן קבוע עדכונים על חיי החברה שלכם, שדרו באמצעות תמונות וסרטונים של אירועי חברה, התנאים במשרד וכל מה שידגיש כמה שווה לעבוד אצלכם. בין פוסט לפוסט אל תשכחו להעלות משרות פתוחות ולבקש מהעובדים שלכם לשתף לחברים שלהם. ולקינוח אין כמו המלצות עובדים שמספרים לעולם איך הם קמים בבוקר עם חיוך לעבודה.

השתמשו בקבוצות פייסבוק

קבוצות פייסבוק הן דרך מצוינת למצוא מועמדים. אם אתם מכוונים לעובד עם סט כישורים מסוים, קבוצת פייסבוק עשויה להיות המקום המושלם להתחיל בו את החיפוש.

קבוצות פייסבוק יכולות להיות ציבוריות או פרטיות ויכולות להיות ממוקדות בכל נושא שרק תבחרו, ממפתחי תוכנה ועד בייביסיטרים. חלק מהקבוצות פעילות מאוד עם אלפי חברים, בעוד שקבוצות של מומחים עשויות להיות יותר נישתיות. 

הדרך הטובה ביותר למצוא קבוצת פייסבוק היא לחפש אותה באמצעות סרגל החיפוש בראש הדף ולאחר מכן להצטרף אליה! סביר להניח שתרצו לבדוק הצטרפות למספר קבוצות בבת אחת מכיוון שזה יאפשר גישה ליותר מועמדים פוטנציאליים.

האפשרות העדיפה אך גם דורשת יותר עבודה מהצד שלכם היא להתחיל קבוצה משלכם כדי להתמקד בדמוגרפיה ספציפית! אם כבר עשיתם זאת, בדף הפייסבוק של החברה מומלץ להוסיף קישור לקבוצה שלכם ב’אודות’ בדף העסקי כדי שמבקרים יוכלו למצוא אותו בקלות. תרצו להקים קבוצה נפרדת למטרות גיוס, כך שחברים אחרים לא יתבלבלו או יתעצבנו מהטרדות בלתי פוסקת של הודעות הקשורות למשרות פתוחות.

מנפו מודעות פייסבוק

הפרסום הממוקד של פייסבוק יכול לעזור לכם להגיע לדמוגרפיה ספציפית. סוג הקמפיין שאנחנו ממליצים לכם עליו הוא קמפיין מסוג “לידים”. כך תוכלו לקבל ישירות את הפרטים של המועמדים בטופס לידים ולשאול שאלות מקדימות שיסייעו בסינון מועמדים לא רלוונטיים. בנוסף, התאמה אישית של המודעות שלכם תסייע כדי למשוך את סוג המועמדים שאתם מחפשים על ידי פילוח על סמך גיל, מיקום, תחומי עניין והתנהגות. 

קחו לדוגמה חברת טכנולוגיה שמחפשת מפתחי תוכנה, כדי להגיע למועמדים פוטנציאלים כדאי לה לפרסם בקבוצות המתמקדות בטכנולוגיה ולהציג מודעות המפלחות אנשים בגילאים מסויימים, בעלי תחומי עניין בתכנות ופיתוח תוכנה.

רוצים למשוך מועמדים באמצעות קמפיינים לגיוס עובדים ברשתות החברתיותקידום ברשתות חברתיות? עליכם לספק למועמדים הפוטנציאלים את כל הפרטים החשובים את המידע על המשרה ואת האפשרות להגיש מועמדות. ממליצים להשתמש במספר טיפים של פייסבוק שיכולים לסייע לכם ביצירת קמפיינים לגיוס עובדים ברשתות החברתיות בצורה אפקטיבית.

 

 

גיוס עובדים בטיקטוק: מעורבות כוח העבודה הצעיר

טיקטוק צוברת פופולריות במהירות, במיוחד בקרב דמוגרפיה צעירה. על-כן, היא גם תופסת תאוצה בעת גיוס עובדים בסושיאל בקרב מועמדים פוטנציאלים בגילאי 20-35. 

 

כך תוכלו להתחבר לקהילה התוססת הזו:

 

הציגו את תרבות החברה

שימוש בפרסום העסק מועיל מאוד כאשר מדובר במשימה כמו גיוס עובדים בסושיאל. כאשר תפרסמו את העסק אתם למעשה מכינים את עצמכם להצלחה עתידית בצורה אורגנית. פרסום אינו בהכרח קידום המוצרים או השירותים שלכם, אלא פרסום של תרבות ארגונית שכולם ירצו לקחת בה חלק.

ישנן מספר דרכים יצירתיות בהן תוכלו להשתמש בטיקטוק כדי להניע גיוס עובדים בטיקטוק:

1. תוכן מאחורי הקלעים: מה הצוותים שלכם עושים ביומיום שלהם?

2. סיורים במשרד: תנו לעובדים הפוטנציאלים את התחושה שהמשרד שלכם הוא המקום הכי שווה בעולם והדגישו את תכונות מגניבות או מלהיבות.

3. ראיונות עם עובדים: בדומה להמלצות, העובדים שלך הם הנכס הגדול ביותר שלך. מומלץ לעשות את זה קליל ולא בגדר ראיון עבודה.

4. “יום בחיי”: איך נראה יום טיפוסי לעובד? תנו לעובדים מצלמה ושיתעדו מה הם חווים מהקפה של הבוקר ועד הרגע שהם מעבירים כרטיס ביציאה. תאמינו לנו, הם יותר אותנטיים מכל סרטון תדמית שתפיקו.

 

קפצו על רכבת הטרנדים

המאפיין הבולט ביותר של טיקטוק הוא עולם הטרנדים ותרבות הצריכה בו היא המהירה, לכן כדי שיראו אתכם אתם חייבים להישאר מעודכנים. מצאו דרכים יצירתיות שונות כדי שהחברה שלכם תהיה שיחת היום, החל מסרטוני ליפסינק ועד ריקודים ויראליים – הכל הולך!

אמנם לא כל מגמה שרצה בטיקטוק תהיה מתאימה או קשורה לעסק שלכם, אבל הדרך במציאת מגמות מתאימות עשויות להיות מהנות. קחו לדוגמא את Duolingo הוא מותג אהוב בטיקטוק עם למעלה מ11 מליון עוקבים שעושה עבודה נהדרת בערבוב טרנדים ושיתוף חוויות העובדים שלו.

סרטונים שעושים שימוש בטרנדים נוטים גם להיקלט מהר על ידי האלגוריתם של טיקטוק. לכן, השתמשו בטרנדים כהזדמנות למנף גיוס עובדים בסושיאל!

האשטאגים ממוקדים

כל פלטפורמה חברתית עושה שימוש בהאשטגים אבל בטיקטוק יש להאשטגים מרכיב משמעותי יותר מכל היתר. נסו להרכיב אתגר האשטאג בחסות החברה. במיוחד אם יש לכם בסיס עובדים גדול, אם הצוות שלכם (ומועמדים פוטנציאליים) ישתתפו באתגר זה יכול למצב את העמוד שלכם בדף דיסקברי – ומשם השמיים הם הגבול!

הזמינו משתמשים ליצור תוכן באמצעות האשטאג ארגוני וסאונד רשמי שאתם מייצרים והציעו פרס כתמריץ. גם אם האתגר אינו ספציפי ומדבר על גיוס עובדים בסושיאל, אתגר האשטאג יכול לשים את החברה שלכם על המפה עם חשיפה שלא דמיינתם.

חברת קלווין קליין עשתה שימוש מצויין באתגר ההאשטאג עם OnlyInMyCalvins#, שגרף יותר מ-29 מיליארד צפיות.

אם אתם לא מוכנים להתחיל באתגר האשטאג, אתם יכולים גם לקפוץ על האשטאגים טרנדיים אחרים בטיקטוק.

השתמשו בהאשטאגים רלוונטיים כדי להגדיל את הנראות של פרסומי המשרות ותוכן החברה שלכם. האשטאגים פופולריים לגיוס כוללים JobSearch ,#HiringNow# ו-CareerOpportunities#.

 

שתפו פעולה עם משפיענים

שיווק משפיענים הוא תמיד נכון כשמדובר החשיפה מאסיבית למותג, ולכן לא מעט מותגים משתמשים באופן עקבי בטקטיקה זו. אם זה עובד כדי למצב את המותג גבוה אז למה לא לעשות את זה גם כאשר עושים גיוס בסושיאל! משפיענים יכולים לעזור לשפר את המודעות למותג ובוסף גם לשפר את המוניטין שלכם כמעסיק.

עם טיקטוק ועבודה מרחוק, ראינו גם עלייה ביוצרים ובמשפיענים שמתמקדים בתוכן מהחיים האישיים – אלה סוג המשפיענים שרלוונטיים ושווה לשתף איתם פעולה.

 

 

גיוס עובדים בלינקדאין: נטוורקינג מקצועי

לינקדאין היא הפלטפורמה המועדפת לנטוורקינג מקצועי בעיקר בעת גיוס עובדים בסושיאל. הגיוס בלינקדאין יעיל ביותר מכיוון שמדובר בפלטפורמה חברתית בעלת גישה לרשת רחבה של אנשי מקצוע. עם יותר מחצי מיליארד חברים, לינקדאין היא כלי גיוס אדיר המאפשר לכם לבנות את מותג החברה שלכם לפרסם משרות ולהתחבר למועמדים פוטנציאליים. 

כך תוכלו להפיק מלינקדאין את המירב ולגייס עובדים ביעילות:

דף חברה שמשאיר חותם

גיוס עובדים בסושיאל טוב הוא לא רק פרסום משרות. חשוב גם לבנות את המותג שלכם כדי להתחבר למועמדים פסיביים. אם תצליחו לבנות מותג חזק, תפתחו לעצמכם דלת לגיוסים איכותיים של עובדים לטווח ארוך בזמן קצר. 

תארו את החברה שלכם באופן משכנע, וזאת לאחר שחקרתם והכרתם את קהל היעד שלכם. לפי מחקר של אתר workable המועמדים הפוטנציאליים שלכם רוצים לדעת שלושה דברים עיקריים על החברה שלכם – תרבות ארגונית (66%), מטרה (50%) ויתרונות (54%).

מעבר לתיאור החברה, הדף חברה בלינקדאין חייב לכלול המלצות עובדים ועדכונים שוטפים על מוצרים והחדשנות שלכם. השתמשו בתמונת רקע שמדגישה את היתרונות שלכם, ומלאו אותו בתוכן מקצועי וגם כזה שמדגיש את החוויות שלכם ביומיום. כנסים, אירועי חברה, ערבי צוות – הכל עובד רק תלוי איך משווקים אותו 😉

פרסמו מודעות דרושים

השתמשו בתכונת פרסום המשרות של לינקדאין כדי לפרסם את המשרות הפתוחות שלכם. כלול תיאורי תפקיד מפורטים, מיומנויות נדרשות ואת היתרונות של עבודה איתכם בחברה.

 כאשר אתם מפרסמים, הקפידו לתאר את התפקיד באופן ברור, אל תדרשו דברים מוגזמים ושווקו את המשרה והחברה בתוך הטקסט. 

התאמה אישית של הודעות

הדרך שבה אתם מנסחים הודעות ישירות (InMails) אומרת הרבה על הארגון שלכם. כאשר אתם פונים  למועמדים פוטנציאליים עליכם לזכור להישאר אדיבים לאורך כל ההודעה,לאיית את השם נכון ולהתאים באופן אישי כל הודעה והודעה.תבניות של הודעות גנריות עשויות לחסוך זמן יקר אך מומלץ להתאים אישית את ההודעות כך שידברו ישירות אל המועמד הפסיבי שאתם מנסים לגייס. עברו על ההיסטוריה התעסוקתית שלהם, ציינו את אחד ההישגים שלהם ושמרו על מסר קצר – מקסימום 100 מילים.

כלים שימושיים לגיוס עובדים בלינקדאין

שימוש ב- LinkedIn Recruiter ו-LinkedIn Recruiter Lite  יאפשר לכם לחפש וליצור קשר ישיר עם מועמדים פוטנציאליים. מוזמנים לנסות ולהשתמש במסננים כדי לצמצם את החיפוש שלכם ולמצוא את המועמדים המתאימים ביותר למשרות הפתוחות.

 

סיכום 

גיוס עובדים ברשתות החברתיות הוא אסטרטגיה יעילה להשגת מאגר מועמדים רחב ומגוון יותר. על ידי מינוף התכונות הייחודיות של פייסבוק, טיקטוק ולינקדאין, תוכלו ליצור תהליך גיוס דינמי ומרתק שמושך כישרונות מובילים. זכרו תמיד להישאר אותנטי, לספק ערך וליצור אינטראקציה עם הקהל שלכם כדי לבנות מותג מעסיק חזק. ביצוע אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות אלה, יובילו אתכם לשלוט באמנות גיוס עובדים בסושיאל. 

בהצלחה!

מעוניינים לגייס עובדים דרך הסושיאל? השאירו פרטים עוד היום ומומחה מטעמנו יחזור אליכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content