pixel
שיווק דיגיטלי במלחמה

שיווק דיגיטלי במלחמה – מתכונת חירום

המדינה הקטנה שלנו מאופיינת באתגרים גיאופוליטיים מתמשכים, שיווק דיגיטלי במלחמה מחייב איזון עדין בין שמירה על הפעילות העסקית לבין גילוי רגישות לנסיבות הקיימות. אסטרטגיות שיווק דיגיטלי במלחמה יעילות יכולות לעזור לכם כבעלי עסקים לנווט בזמנים קשים אלה תוך שמירה על אמינות ואמפתיה. ישראל במלחמה ואיתה יחד גם בעלי העסקים שנלחמים מול תזרים המזומנים שנפגע, ומתמודדים עם שאלות האם לשווק ולמכור, מה למכור ומהו הזמן הנכון ואיך העסק יכול לתרום ולתמוך במערכה. כדי לסייע לכם להתמודד עם המצב הבאנו לפניכם מספר גישות וטיפים שונים לשיווק העסק שלכם בזמן מלחמת “חרבות ברזל” של ישראל מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

 

שיווק דיגיטלי במלחמה – אמפתי ורגיש

בזמן מלחמה, חיוני לעסקים להכיר במצב ולגלות הבנה וחמלה כלפי הקהילות המושפעות. התאימו את המסרים השיווקיים שלכם כך שיהדהדו עם הרגשות והחששות של קהל היעד שלכם. חשוב מאוד לשים לב שישנם ביטויים שמעוררים אסוציאציות שליליות בזמן המלחמה ורצוי להימנע מהם במסרים השיווקיים או בשיחות מכירה כמו “מבצע שחייבים לחטוף”, “השירות שלנו ממלא חללים ש…”, “מחיר פגז” וכד’. אנו כן ממליצים להשתמש בסולידריות שמתגבשת תוך כדי המלחמה ולציין אם המוצר או השירות שלכם הוא תוצרת “כחול-לבן”.

 

מעורבות ותמיכה בקהילה

התחברו לקהילה המקומית על ידי מתן תמיכה וסיוע לצרכים שעולים מהשטח. אם הצלחתם לסייע, הדגישו את מאמצי החברה שלכם בסיוע לאנשים המושפעים מהמצב או בתרומה ליוזמות קהילתיות. במשך כל תקופת המלחמה הפגינו סולידריות ואחדות באמצעות מסעות הפרסום השיווקיים שלכם ותראו שהתוצאות מדברות בעד עצמן.

 

תקשורת משברים ושקיפות

בזמן מלחמה נוצר לחץ סמוי וגלוי אצל כולם ולכן חשוב לשמור על תקשורת שקופה עם בעלי העניין שלכם, כולל לקוחות ועובדים. ככל הנראה יעלו מהשטח חששות ושאלות בנוגע לפעילות העסקית שלכם ולכן עליכם לטפל בכך באמצעות הסבר על אמצעי הבטיחות שהחברה נוקטת ולפרט מהן תוכניות המגירה שמציגות כיצד החברה שלכם מסתגלת למצב החדש. בנוסף, חיוני לשמור על נאמנותם של לקוחות קיימים ואנו ממליצים להשתמש באסטרטגיות שיווק שימור כמו תקשורת מותאמת אישית, תוכניות נאמנות והצעות מיוחדות עם ערך ללקוחות.

 

שיווק דיגיטלי במלחמה

מנפו את הפלטפורמות דיגיטליות כדי להגיע לקהל היעד שלכם. השתמשו בהודעות ומסרים רלוונטיים שתואמים את המצב הנוכחי. השקיעו בפרסום מקוון, שיווק במדיה חברתית וקמפיינים בדוא”ל כדי לעדכן את הקהל שלכם לגבי המוצרים או השירותים שלכם. אם המוצרים או השירותים של העסק שלכם לא נותנים כרגע ערך מעבר לערך הבסיסי שהם בדרך כלל מספקים, אנו ממליצים להשאיר את הקמפיינים דולקים על תקציב נמוך. במקביל ודאו שהנרטיב השיווקי שלכם מכיל מסרים תומכים ומחזקים לקהל שלכם והימנעו מפרסומות אגרסיביות. מצד שני, אם העסק שלכם מספק שירותים שיכולים לעזור לקהל היעד בזמן המלחמה (כמו שירותי ענן שמאפשרים של עבודה מהבית), זה הזמן שלכם לפרוץ, להגדיל את תקציבי השיווק ולהגיע לקהל יעד גדול ככל שהתקציב מאפשר זאת.

 

הדגשת השירותים החיוניים

אם העסק שלכם מספק שירותים חיוניים או מוצרים הדרושים בזמן מלחמה (כמו תאורת חירום, ציוד אישי להגנה עצמית, טיפולים נפשיים וכד’), הדגישו את חשיבותם במאמצי השיווק שלכם. תקשרו בבירור באמצעות סרטונים או מידע כיצד המוצרים או השירותים שלכם יכולים לעזור לאנשים להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם בתקופה זו.

 

קידום מכירות ומשלוחים מקוונים

בעת מלחמה אנשים מעדיפים להישאר במקום הבטוח שלהם – הבית. לכן אנו ממליצים לעודד מכירות מקוונות ושירותי משלוח עד הבית כדי להקל על גישה קלה למוצרים שלכם. כדי להימנע להיתקע עם מלאי שמעלה אבק במחסנים, הציעו מבצעים או הנחות כדי לתמרץ רכישות מקוונות. זכרו, ככל שתהפכו את תהליך הרכישה לנוח ופשוט ללקוחות כך ירכשו מכם יותר.

 

תכנים מקצועיים

יש לעסק שלכם מומחיות כלשהי שמייחדת אותו? זה הזמן לפרסם תוכן מקצועי הקשור להתמודדות עם מצב המלחמה שמתאים לתעשייה שלך. ספקו מידע, עצות או משאבים שיכולים לעזור לאנשים בזמנים מאתגרים אלה. אנשים מעריכים את זה וברגע שתעשו זאת, המותג שלכם יחזק את מעמדו כמקור אמין לתובנות וסיוע בעל ערך.

 

שיווק דיגיטלי במלחמה דורש אחריות חברתית

שתפו פעולה עם ארגונים אזרחיים שתומכות במלחמה או סוכנויות סיוע כדי לתמוך בקהילות שנפגעו מהמצב המורכב. אם עשיתם זאת, הציגו לראווה את מאמצי שיתוף הפעולה שלכם בקמפיינים השיווקיים שלכם, תוך הפגנת מחויבותכם לאחריות חברתית.

 

מעורבות לקוחות ומשוב

בתקופת מלחמה אנשים נוטים להיות חשדניים יותר ולהימנע מלרכוש ממותגים שאינם מוכרים. כדי למוסס את החשש, עודדו לקוחות לשתף את החוויות והמשוב שלהם לגבי המוצרים או השירותים שלכם במהלך תקופה זו. השתמשו בהמלצות ובסיפורים חיוביים כדי לבנות אמון ולהרגיע לקוחות פוטנציאליים לגבי האיכות והאמינות של ההצעות שלכם.

 

ניהול תקציב שיווק דיגיטלי במלחמה

התקציב ותזרים המזומנים הוא החלק הכי משמעותי כשחוסר ודאות מרחפת מעל ראשכם כבעלי עסקים. כדי לשמור על יציבות נדרשת התנהלות שקולה ואופטימלית בהוצאות הכספיות והקצאת המשאבים הארגוניים. העריכו מחדש יעדי של שיווק דיגיטלי במלחמה בהתחשב במצב שנוצר ובחרו בערוצי שיווק חסכוניים שההחזר על ההשקעה שלהם גבוה כמו שיווק דיגיטלי, שיווק בדוא”ל ומדיה חברתית. אנו ממליצים לעשות שימוש בנכסים הדיגיטליים שברשותכם כדי להפיץ מסרים שיווקיים כך שתגדילו חשיפה מבלי להוציא שקל. מוזמנים להיכנס למאמר “אסטרטגיות יעילות לניהול תקציב השיווק שלך בזמן מלחמה” ולקבל מידע נוסף.

 

סיכום

שיווק דיגיטלי במלחמה בישראל מציג אתגרים רבים וייחודיים לעסקים שדורשים גישה חומלת, מתחשבת ומחושבת. אי ודאות כלכלית, שינויים בהתנהגות הצרכנים ושיבושים בשרשראות האספקה מחייבים גישה אסטרטגית שקולה. הפגנת אמפתיה, תמיכה בקהילה, שמירה על שקיפות והתאמת אסטרטגיות השיווק שלכם, יכולים לנווט את העסק שלכם בזמנים מאתגרים אלה תוך המשך שירות ותמיכה בלקוחות הנאמנים שלכם.

אנחנו בנינג’ה מרקטינג מעמידים לרשותכם את הניסיון שלנו כדי לסייע לעסק שלכם להישאר עם הראש מעל המים בתקופה מורכבת זו. קבלו מאיתנו שעת ייעוץ ללא עלות – לפרטים חייגו 077-9775977 או במייל sales@ninjamarketing.co.il.

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content