pixel
בניית אתרים בקלות

בניית אתרים: לא מורכב כמו שחשבתם

רבים שאינם מגיעים מתחום הפיתוח תוהים האם בניית אתרים מורכבת כמו פרויקט גרעין. החשיבות העצומה של האתר שלכם ככרטיס ביקור וירטואלי, בלתי ניתנת להסברה. הנגישות ברשת עולה על המגבלות של מיקומים פיזיים. כיום ישנן אינספור פלטפורמות זמינות בגרסאות ללא תשלום כך שבניית אתרים הפכה למשתלמת וקלה מתמיד.
מדריך מקיף ומעמיק זה תוכנן בקפידה לצייד אתכם בכלים החיוניים הנדרשים כדי לצאת למסע בניית האתר שלכם בביטחון ובצורה המיטבית. החל מהבנת המושגים מהתחום, הכלים השונים ועד לביצוע. לאורך כל הדרך, נחשוף את שיטות העבודה המומלצות של התעשייה, שנאספו משנים של ניסיון ומומחיות, המאפשרות לכם ליצור אתר אינטרנט שבולט מעל המתחרים שלכם.

אז למה אתם מחכים? המשיכו לקרוא וקבלו את כל הידע המעשי הנדרש עבורכם לבניית אתרים חדשני שמותיר רושם מתמשך.

 

שלב ראשון – הגדירו את מטרת האתר והקהל אליו הוא פונה

בניית אתרים לעסק שלכם תמיד מתחילה בשלב בו עליכם להגדיר בבירור את מטרת האתר שלכם ולזהות את קהל היעד שלכם. הבנת המטרות שלכם תנחה את החלטות העיצוב, המיתוג והתוכן לאורך התהליך כולו. שלב זה חיוני כדי להבטיח שהאתר שלכם פונה למגוון רחב של אנשים אך כולם שייכים לאותו פלח שיהיה לו הכי הרבה עניין בשירות או המוצר שלכם.

 

שלב שני – בחרו את הפלטפורמה הנכונה

ישנן מספר רב של פלטפורמות בניית אתרים בתשלום או בחינם וחלקן מיועדות לאלו היודעים שפת קוד וחלקן מותאמות גם לאלו שאינם מהתחום. הבחירה בפלטפורמה הנכונה היא החלטה בסיסית לבניית האתר שלכם ולהצלחתו. פלטפורמות בניית אתרים פופולריות כמו WordPress, Wix ו- Squarespace מציעים ממשקים ידידותיים למשתמש ותבניות הניתנות להתאמה אישית המתאימות לצרכים המגוונים של רבים. אנו ממליצים לבחור את הפלטפורמה שהכי מתאימה לרמת הידע שלכם בעולם התכנות כדי שתוכלו להמשיך לתפעל אותו גם כאשר האתר באוויר ונדרש מכם לבצע שינויים, שדרוגים ופתרון תקלות בקלות יחסית.

 

שלב שלישי – תבנית בניית אתרים שעובדת

א.עיצוב רספונסיבי

בחרו תבנית עם עיצוב רספונסיבי כדי להבטיח שהאתר שלך יראה ויתפקד היטב במכשירים שונים, כולל סמארטפונים וטאבלטים. זה חשוב במיוחד בעיקר בעידן בו השימוש בסמארטפונים הולך וגובר. חווית גלישה חלקה על פני מסכים שונים מאפשרת לספק את ההעדפות והצרכים של קהל רחב יותר ויותר מכך, משפיעה על הדירוג שתקבלו בתוצאות החיפוש בגוגל.

ב. ניווט אינטואיטיבי

לפי שאתם בונים את האתר, עליכם לבחור תבנית עם מבנה ניווט ברור ואינטואיטיבי. מבקרים צריכים למצוא בקלות את המידע שהם מחפשים. על ידי בחירת תבנית שמתעדפת ניווט ידידותי למשתמש, אתם יכול לשפר את האטרקטיביות של האתר שלכם לקהלים רבים. ניווט קל ופשוט מאפשר למשתמשים לחקור את האתר ללא מאמץ, ומעודד אותם להישאר זמן רב יותר באתר, וזאת בעקבות התוכן הרלוונטי עבורם. גם במקרה הזה גוגל בוחן את הרלוונטיות של האתר והתוכן שלכם לפי משך הזמן הממוצע בו מבקרים באתר.

ג. עמוד בית אטרקטיבי

צרו עמוד בית מרתק שמעביר בבירור את מסר המותג שלכם. על דף הבית לכלול ויזואליה משכנעת וטקסט תמציתי כדי למשוך את תשומת הלב של המבקרים. דף הבית חיוני על מנת לעשות רושם ראשוני חזק על אנשים רבים המבקרים באתר שלכם. על ידי עיצוב דף בית אטרקטיבי, הכולל תמונות,סרטונים ומסרים יצירתיים אתם יכולים למשוך את העניין של קהל היעד ולגרום לו לרצות לחקור דפים נוספים באתר שלכם.

בניית אתרים לפי תבנית
בניית אתרים לפי תבנית

 

שלב רביעי: כלי בניית אתרים בחינם

שימוש בכלי בניית אתרים בחינם מהווים ערך המאפשר לכם ליצור אתר מקצועי ופונקציונלי ללא צורך במומחיות טכנית. כלים ידידותיים למשתמש מספקות תבניות מעוצבות מראש ופונקציונליות של הטמעת ווידג’טים מוכנים מראש, או תבניות גרפיקה, מה שמקל על כל אחד לבנות אתר מאפס. שימוש בגרסאות חינמיות נפוצות שנביא לפניכם, יחסכו לכם זמן וכסף ויסייעו להשיג תוצאות מקצועיות. בין אם אתם פותחים בלוג,משיקים חנות מקוונת, הכלים החינמים האלו יכולים לקדם אתכם.

א. קנבה (Canva)

גרסת החינם מציעה תבניות עיצוב רבות ומגוונות הכוללות בין היתר פוסטים במדיה חברתית ועוד. בעזרתו ניתן ליצור בקלות תכנים ויזואלים שמושכים את העין ולשפר את נראות האתר. אנו ממליצים להשתמש בגרסה בתשלום של Canva, מאחר וישנם תמונות, עיצובים ותבניות ששמורות רק למשתמשי פרימיום ושמעבר לשימוש לעיצב באתר הם יכולים לשמש אתכם גם בגרפיקה באופן כללי לעסק שלכם.

ב. גוגל אנליטיקס

שלבו את Google Analytics כדי לעקוב אחר תנועת האתר, התנהגות המשתמשים ומדדים חיוניים אחרים. כלי זה מספק תובנות כדי לחדד את אסטרטגיות התוכן והשיווק של האתר שלכם. על ידי שימוש ב-Google Analytics, אתם יכולים לאסוף נתונים שיעזרו לכם להבין את ההעדפות והאינטרסים של המבקרים באתר שלכם. המידע שתקבלו יאפשר לקבל החלטות מושכלות כדי להכניס שיפורים באתר ולייעל את מאמצי השיווק שלכם.

 

שלב חמישי: בניית אתרים עם תוכן משכנע

יצירת תוכן רלוונטי משכנע הוא המפתח למשיכת תשומת הלב של המבקרים ולעניין שישאיר אותם זמן רב באתר. כדי להשיג זאת, חשוב לשלב אלמנטים שונים כמו טקסט, תמונות ומולטימדיה כדי ליצור חוויה דינאמית ואינטראקטיבית לקהל שלכם.

בעת יצירת תוכן כתוב, חיוני לספק מידע בעל ערך אינפורמטיבי וייחודי. הטקסט שלכם צריך להיות מרתק, קל לקריאה ומותאם לתחומי העניין והצרכים של קהל היעד שלכם. התמקדו בטיפול בנקודות הכאב של קהל היעד והציעו פתרונות. אם התוכן שלכם מדוייק ומעניין האתר שלכם יחשב כמקור מידע אמין ויבנה אמון עם המבקרים.

לא סתם נאמר שתמונה שווה אלף מילים. שילוב אמצעים חזותיים היא דרך רבת עוצמה לשפר את המשיכה של האתר שלכם. השתמשו בתמונות ובגרפיקה באיכות גבוהה אך שמרו על משקל קובץ נמוך ככל שניתן כדי לצמצם את מהירות טעינת האתר. אלמנטים חזותיים בשילוב טקסט יכולים לעזור להעביר את המסרים שלכם בצורה יעילה יותר ולהפוך את התוכן שלכם לבלתי נשכח.

יתר על כן, רכיבי מולטימדיה כגון סרטונים ופודקאסטים יכולים לקחת את התוכן שלכם לשלב הבא. אלמנטים דינמיים אלה מספקים חוויה סוחפת למבקרים שלכם ויכולים לתקשר ביעילות מושגים מורכבים או לעסוק בהם בצורה אינטראקטיבית יותר.

דוגמאות נוספות לתעשיות שונות:

א.אתרי מסחר אלקטרוני

בעת יצירת אתרי מסחר אלקטרוני, חשוב לבחור תבניות המעניקות עדיפות לתצוגת מוצרים, ניווט קל ותהליך רכישה יעיל. על ידי שימוש בתבניות מושכות חזותית, אתם יכולים להציג את המוצרים שלכם ביעילות ולהקל על הלקוחות למצוא ולרכוש את מה שהם צריכים. שילוב תמונות באיכות גבוהה ותיאורי מוצרים מפורטים חיוניים במתן חווית קנייה מקיפה ובהנעה של לקוחות פוטנציאליים לבצע רכישה.

ב.אתרים מבוססי שירות

עבור אתרים מבוססי שירות, ההתמקדות צריכה להיות בקריאה ברורה לפעולה (CTA) ובהדגשת הערך הייחודי שהשירותים שלכם מספקים. השתמשו בתבניות המציגות באופן בולט קריאה לפעולה, מה שמקל על המבקרים ליצור איתכם קשר או לעסוק בשירותים שלכם. שילוב של עדויות של לקוחות יכולות לעזור לבנות אמון ואמינות עם לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, הצגת המומחיות שלכם באמצעות תבניות מעוצבות היטב עשויה לעזור לבדל את השירותים שלך מהמתחרים ולבסס את הנוכחות שלכם בשוק.

על ידי התאמת עיצוב האתר שלכם לצרכים הספציפיים של התחום שלכם, אתם יכולים לבנות אתר אינטרנט מושך ופונקציונלי ויזואלי שמעביר ביעילות את ההצעות הייחודיות של המסחר האלקטרוני או העסק מבוסס השירות שלכם.

 

שלב שישי: אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)

על מנת לשפר את הנראות של האתר שלכם ולהגדיל את התנועה האורגנית, חיוני לבצע אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש. אחד ההיבטים המרכזיים של SEO הוא שילוב מילות מפתח רלוונטיות באתר שלכם. ערכו מחקר מילות מפתח יסודי כדי לזהות את מילות המפתח הרלוונטיות והמדורגות ביותר בענף שלכם. מקם באופן אסטרטגי את מילות המפתח הללו בתוכן האתר שלכם, במטא תגים, בכותרות ובכתובות האתר שלך כדי לאותת למנועי החיפוש במה האתר שלכם עוסק.

שימוש בכלי SEO בחינם כמו Yoast SEO או Google Search Console יכול לסייע רבות באופטימיזציה של האתר שלכם. Yoast SEO מספקת תובנות והצעות חשובות לשיפור ביצועי ה-SEO של האתר שלכם, כולל הדרכה לגבי שימוש במילות מפתח, רמת קריאות הטקסט ומטא תגים. Google Search Console מאפשר לכם לעקוב אחר ביצועי האתר בתוצאות החיפוש ולזהות אזורים לשיפור. כלים אלה יכולים לעזור לכם לעקוב אחר הדירוג האתר, לזהות בעיות פוטנציאליות ולבצע אופטימיזציות חיוניות.

מלבד מילות מפתח, גורמי קידום אתרים נוספים שיש לקחת בחשבון כוללים שיפור מהירות טעינת אתר, אופטימיזציה של תמונות, התאמה לסמארטפונים ובניית קישורים נכנסים מאתרים חיצוניים באיכות גבוהה. ביצוע שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים יאפשר להגביר את הנראות של האתר בתוצאות מנועי החיפוש (SERP), למשוך תנועה ממוקדת יותר, ובסופו של דבר להשיג המרות איכותיות.

 

שלב שביעי: משוב ובדיקה של משתמשים

איסוף משוב ממשתמשים וביצוע בדיקות שמישות הם שלבים חשובים להבטחת חווית משתמש חיובית וזיהוי אזורים לשיפור באתר האינטרנט שלכם. על ידי חיפוש פעיל של משוב וביצוע בדיקות, אתם יכול לקבל תובנות חשובות לגבי האופן שבו משתמשים מקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם ולבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לשפר את שביעות הרצון הכללית.

ישנן מספר שיטות בהן תוכל להשתמש כדי לאסוף משוב משתמשים. גישה נפוצה אחת היא לשלב טפסי משוב או סקרים באתר האינטרנט שלכם, שבהם המשתמשים יכולים לספק את המחשבות, ההצעות והחששות שלהם. אנו ממליצים לעודד משתמשים להשאיר ביקורות או דירוגים על המוצרים או השירותים. בנוסף, פלטפורמות מדיה חברתית וקהילות מקוונות הקשורות לתעשייה שלכם יכולות להיות מקור מצוין למשוב משתמשים. עקבו אחר ערוצים אלה באופן פעיל עבור כל אזכור או הערה לגבי האתר שלכם והגיבו למשתמשים ביחס לשאלות או הערות שלהם.

 

שלב שמיני: מבחני שמישות

מדובר בכלי חשוב נוסף שמסייע להבין כיצד משתמשים מנווטים ומקיימים אינטראקציה עם האתר שלכם. מבחני שמישות כוללים התבוננות במשתמשים בזמן שהם מבצעים משימות ספציפיות באתר וציון קשיים או תסכולים שהם נתקלים בהם. זה יכול להיעשות באמצעות בדיקות של מכרים, בדיקות מרחוק, או על ידי שימוש בפלטפורמות וכלים חיצוניים לבדיקה. בדיקת שמישות מאפשרת לכם לזהות נקודות כאב, אלמנטים מבלבלים או אזורים שבהם משתמשים עלולים להיתקע. בהתבסס על תובנות שהושגו מבדיקות השימושיות, תוכלו לבצע התאמות נדרשות כדי לשפר את חווית המשתמש הכוללת.

בעת ניתוח משוב משתמשים ותוצאות בדיקות שמישות, חשוב לתעדף ולטפל בבעיות הקריטיות ביותר תחילה. חפשו נושאים נפוצים או בעיות חוזרות כדי לזהות אזורים הדורשים התייחסות מיידית. התמקדו בשיפור הניווט באתר, בהירות המידע וקלות השימוש הכוללת. על ידי יישום משוב משתמשים וביצוע התאמות נדרשות, אתם יכולים לשפר את חווית המשתמש, להגביר את שביעות הרצון של המשתמשים, ובסופו של דבר להשיג תוצאות טובות יותר עבור האתר שלכם.

איסוף משוב ממשתמשים וביצוע בדיקות שמישות הם שלבים חיוניים באופטימיזציה של האתר שלכם לחוויית משתמש חיובית. על ידי חיפוש פעיל של משוב וביצוע התאמות על סמך תובנות המשתמשים, תוכלו ליצור אתר שיענה על הצרכים והציפיות של קהל היעד שלכם. איסוף קבוע של משוב משתמשים וביצוע בדיקות צריכים להיות חלק מתמשך מתחזוקת האתר כדי להבטיח שיפור מתמיד ולספק חווית משתמש יוצאת דופן.

 

שלב תשיעי: תחזוקה ועדכונים שוטפים

גם לאחר שבניתם את האתר, עליכם לדאוג לתחזוקת האתר כיון שזו חיונית להצלחתו בטווח הארוך. זה כולל עדכונים שוטפים, ניהול תוכן ועמידה בתקני האינטרנט והאבטחה העדכניים ביותר. על ידי תחזוקה ועדכון שוטפים של האתר שלכם, תוכל להבטיח את הביצועים, האבטחה וחוויית המשתמש האופטימלית שלו.

היבט חיוני אחד בתחזוקת אתרים הוא עדכון תוכן. שמירה על תוכן האתר שלכם רלוונטי חשובה כדי למשוך את הקהל שלכם ולמשוך מבקרים חדשים. עדכון קבוע של התוכן שלכם עוזר לספק ערך לקהל היעד ויכול גם להשפיע לטובה על הדירוג שלכם במנועי החיפוש. בנוסף, חשוב לבדוק ולתקן קישורים שבורים באתר שלכם. קישורים שבורים יכולים להשפיע לרעה על חווית המשתמש ולמנוע סורקים של מנועי חיפוש לאינדקס כראוי של האתר שלכם.

תחזוקה שוטפת כוללת גם הישארות מעודכנת באמצעי אבטחה כדי להגן על האתר שלכם מפני איומים פוטנציאליים. זה כולל עדכון תוכנת האתר והתוספים, הטמעת סיסמאות חזקות וגיבוי קבוע של מסד הנתונים.

 

סיכום

בניית אתר היא אמנם משימה שלוקחת זמן ומאמץ רב אך זו בהחלט השקעה משתלמת לכל בעל עסק. גם לאחר בניית האתר תדרשו בתחזוקה ועדכונים שוטפים כדי להביא להצלחתו בטווח הארוך. ספקו חווית משתמש חלקה, עשו מאמצים מתמידים כדי לשפר את הדירוג שלכם במנועי החיפוש השונים והגנו על האתר מפני גורמים זדוניים. זכרו, תחזוקת אתרים היא מאמץ מתמשך הדורש מסירות ותשומת לב לפרטים, אך התגמול שווה את ההשקעה.

בחרתם לבנות אתר? אנו, ב-NINJA MARKETING, נעשה מעל ומעבר על ידי היכרות עם שפע של כלים, שלא רק מייעלים אלא גם משפרים את תהליך בניית אתרים, ויקדמו אתכם צעד נוסף להגשמת החזון שלכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content