pixel
קידום אורגני בגוגל לטווח ארוך

קידום אורגני בגוגל – כמה זמן באמת לוקח לזה לעבוד

קידום אורגני בגוגל הוא השקעה מתמשכת לטווח הרחוק. אני רואה בזה כמו פק”מ ארוך מועד שאתם משקיעים בו כל הזמן והוא גדל בריבית. קידום אורגני מניע ארגונים רבים ללידים איכותיים יותר, תנועה מוגברת לאתר והכנסות משופרות, אך לא מעט נכשלים במרתון שהוא דורש. לכן השאלה  “כמה זמן באמת לוקח לקידום אתרים לעבוד?” מהדהדת לעתים קרובות אצל מנהלי שיווק ומנכ”לים המנווטים את המורכבות של קידום אורגני. את התשובה וטיפים תגלו בפוסט, אבל קבלו ספוילר – בכל מקרה יהיה עליכם להמשיך ולהשקיע בתוכן עדכני, קישורים חיצונים ולהיות צמודים לטרנדים הקשורים לתחום שלכם.

 

ניווט בנוף של קידום אורגני בגוגל

 האופי הדינמי של קידום אתרים חיוני כדי להבין כי הצלחה היא מסע ולא יעד. ציפיות מציאותיות מהוות את הבסיס לאסטרטגיית קידום מוצלחת. הדירוג הוא מדד הכרחי כדי להבין היכן אתם ממוקמים ודירוג במקום הראשון למונח חיפוש תלוי בהרבה גורמים וקשה לשליטה. אבל אם כבר אתם מבזבזים זמן וכסף על קידום אורגני, תרצו לראות את התנועה האורגנית לאתר גדלה.

נתונים שיעזרו להבין כמה השקעה קידום אורגני דורש להניב פירות

לאחרונה ניל פאטל הגורו של קידום אורגני פרסם כי מתוך מאה מיליון דומיינים שנסרקים על ידי האתר שלו רק כ-42 אלף מתמקדים באופן פעיל בקידום האתרים שלהם. כלומר, הם דוחפים תוכן חדש באופן קבוע, עושים אופטימיזציה של הקוד, מגדילים את מספר הקישורים. כלומר, משקיעים אנרגיה כדי להגדיל את תנועת החיפוש האורגנית.

אם נבחן את התנועה שלהם נראה:

בששת החודשים הראשונים, הם ראו עלייה בתנועת החיפוש האורגנית ב -11.4%.

בששת החודשים השניים הם ראו עלייה של 9.58% לעומת חצי שנה ראשונה.

ובשנה השנייה, הם ראו עלייה של 49.4% בממוצע בשנה הראשונה.

בשנה השלישית הם ראו עלייה של 30.7% לעומתהשנה השניה.

ובשנה הרביעית הם ראו צמיחה נוספת של 13.5%.

מהנתונים האלה אפשר להיות מעודדים שיש תמורה בעד האגרה ואלו שמשקיעים בקידום אורגני יכולים לצפות לצמיחה לאורך זמן.

 

גרף של תנועה עבור קידום אורגני בגוגל
גרף של תנועה אורגנית בגוגל

5 פעולות נפוצות לאסטרטגיית קידום אורגני בגוגל לטווח הארוך:

 

1. קידום אורגני דורש עקביות ועדכניות

מקדמי אתרים יאמרו לכם שאתם חייבים ליצור תוכן תמיד. וכן, אתם צריכים ליצור תוכן חדש כדי לקבל דירוג טוב בגוגל. אבל אתם גם צריכים לשמור על התוכן שלכם עדכני. הסיבה לכך פשוטה, הרי אם חיפשתם משהו בגוגל הייתם מעדיפים לקרוא מאמר בן שבוע ולא אחד שנכתב לפני חמש שנים.

2. בנו מותג אמין

האתרים שמדורגים גבוה וממשיכים לגדול כל שנה בנו סביבם מותג. אולי לא תוכלו לבנות מותג כמו אפל, אבל משהו יותר טוב מכלום. מנפו את התנועה לאתר בשיווק בכל הערוצים האפשריים – רשתות חברתיות, דוא”ל ואפילו מודעות בתשלום. מותג לא נבנה ביום אחד וזה חלק מהמסע שלכם. מנועי חיפוש ורשתות חברתיות מדרגים מותגים טוב יותר מאחר שהם נחשבים מותגים, כנראה שהתוכן שלהם אמין.

איך למדוד את המותג שלכם? פשוט, בצעו פילוח של אחוז התנועה לאתר מהמונח חיפוש של השם שלו לעומת מילות מפתח אחרות.

3. טרנדים באים והולכים

טרנד בא והולך, אבל כשהוא כאן ככל הנראה יש באז סביבו והוא עשוי להביא ללא מעט תנועת חיפוש באופן זמני לכן נחשב קידום אורגני מעולה. אם איתרתם טרנד, קשרו אותו לתחום שלכם (לדוגמא, אתר טכנולוגי שמדבר על החידוש האחרון של ChatGPT).

מוזמנים להיעזר בכלים הבאים כדי למצוא מגמות רלוונטיות בתעשייה שלכם:

Google Trends

Asnwerthepublic

 

4. זמן טעינה מהיר

אחד מהפרמטרים העיקריים שעליהם נמדד אתר במנועי החיפוש הוא מהירות הטעינה. בצעו אופטימיזציה באופן קבוע לשיפור הטעינה.

כדי לבדוק את מהירות טעינת האתר שלכם נסו את PageSpeed.

5. קידום אורגני ATL ו-BTL

ATL (מעל הקו) מייצג את הקהל היעד הפוטנציאלי ו-BTL (מתחת לקו) מייצג את קהל היעד הטיפוסי של המוצר שלכם. אומרים שבשיווק העושר נמצא בנישות, אבל אם תסתכלו על החברות הגדולות תבינו שזה רחוק מלהיות נכון.  אל תעשו קידום אורגני נישתי, צרכנים נוטים ללכת אחרי שווקים שפונים להרבה אנשים או חברות. ככל שיותר אנשים יהיו מעוניינים לרכוש את המוצר או השירות שלכם או אפילו לצרוך את התוכן שאתם מייצרים, כך הפוטנציאל לתנועה אורגנית לאתר תגדל.

סיכום

קידום אורגני דורש עבודה עקבית ועם כל העדכונים שמבצעים מנועי החיפוש הוא גם לעיתים מאתגר. ההחזר על ההשקעה של קידום אורגני הוא אדיר ודורש סבלנות לאורך שנים. כדי לנצח לטווח הארוך עליכם לבלות מספיק זמן על קידום תוכן עדכני, מעניין, טרנדי שפונה לקהל יעד רחב ככל האפשר.

רוצים להוביל בתוצאות החיפוש? מוזמנים להשאיר פרטים ונביא אתכם לשם. 

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content