pixel
חברות בניית אתרים לא מגלות לכם

מה חברות בניית אתרים לא מגלות לכם

עסקים רבים יוצאים למסע עם חברות בניית אתרים במטרה לבסס את נוכחותם המקוונת, ובמסגרתה הם משקיעים בבניית אתר המשמש כחלון ראווה וירטואלי של המוצר או השירות שלהם. אתר לעסק מספק אמינות, הגעה ללקוחות פוטנציאלים, מעורבות, איסוף נתונים וקריטי מבחינת שיווק.

סקר שנערך לאחרונה על ידי Clutch גילה כי קרוב לשליש (29%) מהעסקים הקטנים אין עדיין אתר אינטרנט. מדובר בנתון מפתיע אבל ניתן ללמוד ממנו כי חברות בניית אתרים רבות אינן מדגישות בפני בעלי עסקים את ההכרחיות של נוכחות מקוונת חזקה. בעלי עסקים בכל גודל ותחום שהוא חייבים להפנים שהעסק שלהם לא יצליח לצמוח ואף עומד בסכנה נוכח התחרות הגוברת בעולם הדיגיטלי.

יחד עם זאת, חברות רבות עוסקות בתחום בנייה ועיצוב אתרים, והמבחר הרב מקשה על הבחירה בחברה אשר ניתן לסמוך עליה שתעשה עבודה מקצועית, על הצד הטוב ביותר שתבנה אתר בדיוק כפי שאתם מעוניינים.

בין אם אתם חושבים על יצירת אתר חדש, או לשפר את האתר הנוכחי שלכם כדי לחזק את נוכחות המותג שלכם – חשוב שתהיו מודעים לסודות שמרבית חברות בניית האתרים לא מגלות לכם.

אבטחה ואיומי סייבר

בתחום פיתוח אתרים, הסטטיסטיקה מציירת תמונה חושפנית. על פי מחקר של W3Techs, רק 64.2% מהאתרים משתמשים בפרוטוקול מאובטח (HTTPS), מה שמשאיר מספר משמעותי של אתרים להיות חשופים לאיומי סייבר. אתר אינטרנט לעסק חייב להיות מאובטח באמצעות תעודת SSL. תעודת SSL מצפינה את התקשורת בין הדפדפן של המשתמש לשרת האתר, מה שעוזר להגן על מידע רגיש, כגון פרטי כרטיסי אשראי ופרטים אישיים.

עסק שאין לו אתר מאובטח נחשב לעסק לא אמין וחובבני. גולשים עשויים להימנע מלרכוש מעסק כזה, מכיוון שהם חוששים כי המידע שלהם לא מוגן. בנוסף, גם גוגל מייחסת חשיבות רבה יותר לאבטחת האתר ומדרגת נמוך אתרים שאינם משתמשים בפרוטוקול מאובטח.

אז אחרי שהבנתם את חשיבותה של תעודת SSL להגנה על העסק והמידע של הלקוחות שלכם, בדקו כי חברת בניית האתרים שבחרתם מספקת תעודת SSL לאתר שלכם.

 

אין לוחות זמנים מדויקים להשלמת בניית האתר 

תלונה שכיחה על חברות בניית אתרים עסקיים היא שאותן חברות לא מספקות לוחות זמנים מדויקים להשלמת הפרויקט. כתוצאה מכך, עסקים רבים נאלצים לחכות שבועות וחודשים עד שהאתר שלהם יהיה מוכן להעלות לאוויר. המתנה כזו יכולה לעלות לכם לא מעט, במיוחד אם אתם מסתמכים על האתר כדי לגייס לקוחות חדשים.

אחרי שלב האפיון לאתר, חברה מקצועית צריכה לספק ללקוחותיה הערכת זמן מדויקת עם גאנט משימות להשלמת הקמתו. אם החברה לא מספקת הערכה כזו, או אם נציגיה מתחמקים מלענות על השאלה כמה זמן יקח לבנות את האתר, זוהי נורת אזהרה אדומה.

בניית אתר אינטרנט היא תהליך מורכב שיכול לקחת זמן וכדי להימנע מעיכובים מיותרים, חשוב להגדיר לוחות זמנים ברורים עם חברת בניית האתרים. לוחות זמנים מדויקים יסייעו להבטיח שהאתר שלכם יהיה מוכן בזמן, וימנע עיכובים מיותרים שעלולים לעלות לכם כסף.

 

שקיפות בעלויות של חברות בניית אתרים 

1. הצעת שירותים שלא לצורך

חברות בניית אתרים רבות מנצלות את חוסר הידע של בעלי עסקים קטנים כדי לשכנע אותם לרכוש שירותים ורכיבים לא נחוצים. שירותים אלו, כגון ממשק משתמש להעלאת תכנים אורגניים, גיבוי יומיומי ואבטחת סליקה, יכולים לעלות אלפי שקלים, אך הם אינם חיוניים לכל עסק.

עסקים קטנים רבים זקוקים רק לאתר תדמית פשוט המציג את פעילות העסק ומאפשר לגולשים ליצור קשר. אתר כזה ניתן לבנות בעלות נמוכה יחסית.

לכן, חשוב לבעלי עסקים קטנים לבחון היטב את השירותים והרכיבים הדרושים לאתר שלהם לפני שהם מקבלים הצעת מחיר. ולכולם אנו ממליצים להתייעץ עם מספר חברות בניית אתרים כדי להשוות מחירים ושירותים.

 

2. עלויות נסתרות

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לדעת הוא שנכנסים לפרויקט מול חברות בניית האתרים הוא העלות הסופית של הפרויקט – אתם יכולים לדעת איך זה מתחיל אבל לא יודעים איך זה יגמר. העלויות עבור בניית אתר יכולות להיות גבוהות יותר ממה שאתם חושבים. חברות בניית אתרים רבות מציעות הצעות מחיר נמוכות בהתחלה, אך לאחר מכן הן עשויות להוסיף עלויות נוספות עבור דברים כמו עיצוב, תוכן, קידום אתרים ועוד.

 

3. דמי תחזוקה ואחריות

חשוב לבדוק את היקף האחריות שמספקת חברת בניית האתרים. אם האתר שלכם זקוק לתחזוקה על בסיס קבוע, חשוב שתדע שיש למי לפנות. חברות בניית אתרים רבות מציעות אחריות לתקופה מוגבלת, אך חשוב לבדוק את תנאי האחריות לפני שאתם מקבלים החלטה. כמו כן, אם מציעים לכם תחזוקה ואתם לא יודעים לנהל את האתר בעצמכם אנחנו ממליצים לכם לקחת אותה (כמובן בהתאם לכדאיות הכלכלית).

 

אי התאמה של האתר לממשקים במובייל

כיום, רוב הגולשים באינטרנט משתמשים במכשירים ניידים. לכן, חשוב שהאתר של העסק שלכם יהיה מותאם בצורה הטובה ביותר למסכים קטנים. אתר שאינו רספונסיבי למובייל יהיה קשה לגלישה במכשירים ניידים, מה שעלול להוביל לירידה בתעבורת הגולשים לאתר שלכם.

ישנן חברות בניית אתרים המציעות תבניות אתרים ישנות שאינן רספונסיביות למובייל. תבניות אלו זולות יותר, אך הן עלולות לפגוע בחוויית המשתמש של הגולשים במכשירים ניידים.

באחריותכם לוודא שהחברה שבונה את האתר שלכם תשתמש בתבנית רספונסיבית למובייל. תבנית רספונסיבית למובייל תאפשר לגולשים שלכם לגלוש באתר שלכם בקלות ובנוחות, גם במכשירים ניידים.

 

הבטחות לחוד ומציאות לחוד

חברות בניית אתרים רבות מבטיחות ללקוחות שלהן הבטחות רבות, שלרוב אינן מציאותיות. כבעלי עסקים ככל הנראה תשמעו מלא מעט חברות בניית אתרים הבטחות לתנועה רבה לאתר ו/או שיפור משמעותי במיקום האתר במנועי החיפוש. אם ההבטחות נשמעות מוגזמות – כנראה שמוכרים לכם חלום. על כן, חשוב לזכור שהבטחות אלו אינן תמיד ניתנות לביצוע, ואם נדלקה לכם נורה תבדקו היטב את הניסיון והמוניטין של החברה לפני שבוחרים בה.

 

חתונה קתולית עם חברות בניית אתרים

חשוב לחתום על חוזה מפורט עם החברה שנבחרה לבנות את האתר שלכם. שימו לב להגדרות של הזכויות והחובות של כל צד בעסקה. במקרים רבים גם תדרשו לתקופת התחייבות או בדמי הקמה חד-פעמיים גבוהים, אל תחששו מדובר בסעיף הוגן המשקף את ההתחייבות של שני הצדדים לתהליך.

מצד שני, הקפידו לבדוק שהחוזה כולל את המחיר, לוחות הזמנים, היקף העבודה הנדרשת, וכן את התנאים לפיצוי במקרה של אי עמידה בהסכם.

 

תקשורת בונה

חברה אמינה לבניית אתרים תשקול כל דבר בתהליך העבודה מולך כלקוח שהוא בעל עסק: החל מתבנית ופלטת הצבעים וכלה בניווט באתר, וזאת כדי ליצור עיצוב אתר שמתאים לשפה הוויזואלית של המותג שלכם. חברות בניית האתרים ישתפו ויתיעצו אתכם בכל שלב במטרה להבטיח שהאתר ידבר בשפה העיצובית שתעביר את התחושה המדוייקת של המותג שלכם.

 

חברות בניית אתרים בלי אתרים לדוגמה

האם הייתם קונים סלון בלי שהתחברתם לעיצוב והרגשתם שהכריות בדיוק בגובה ועוצמת הרכות שאתם אוהבים? כנראה שלא. כדאי שתנהגו בדיוק באותו אופן גם בבחירת חברה מבין חברות לבניית אתרים. דרשו לראות דוגמאות לאתרים מתוך הפורטפוליו שלהם. כך תוכלו לבחון את יכולות החברה ולקבל מושג לגבי העיצוב והפונקציונליות של האתרים שהחברה בנתה בעבר. לכן, במידה והחברה שאתם יוצרים איתה קשר אינה מציגה דוגמאות לאתרים שנבנו בעבר, זהו סימן אזהרה חמור לכך שהחברה אינה מקצועית או שאין לה מספיק ניסיון.

 

זה לא כל כך נעים לראות גן סגור

חברות בניית אתרים רבות מציעות לבנות אתרים עבור עסקים במערכת אתרים סגורה. מערכת זו נוצרה על ידי החברה עצמה, והיא נמצאת בבעלותה.

בניית אתר במערכת סגורה עשויה להיות זולה יותר, אך היא מגבילה אתכם מאוד. לא תוכלו להעביר את האתר לאחסון אחר או לחברה אחרת, מכיוון שהאתר נבנה על מערכת פרטית. אם תפסיקו לעבוד עם החברה שבנתה את האתר, תצטרכו לבנות אתר חדש.

לכן, אנו ממליצים לבנות אתרים בקוד פתוח, כמו וורדפרס. קוד פתוח הוא קוד שניתן לפתוח ולשנות על ידי כל אחד. זה מאפשר לכם להעביר את האתר לאחסון אחר או לחברה אחרת, ולשנות את האתר לפי הצרכים שלכם.

 

סיכום

עולם בניית האתרים טומן בחובו אוצרות חבויים שאת חלקם גילינו לכם כבר כאן כדי שלא תהיו מופתעים. אתר מרשים בהחלט יכול לעזור לכם להציג את המותג שלכם במלוא הדרו ותפארתו. אך אם קיבלתם את ההחלטה לעצב ו/או לשפץ את האתר שלכם – עליכם לשקול לא רק את האסתטיקה והפונקציונליות שלו, אלא גם את האסטרטגיות שיבדילו את המותג שלכם.

אנחנו בנינג’ה מרקטינג מציעים לכם חבילת בניית אתר מקיפה הכוללת גרפיקה, כתיבת תוכן, שיווק ועוד.

רוצים לחשוף את מלוא הפוטנציאל של הנוכחות המקוונת שלכם באמצעות שילוב אסטרטגי של קידום אתרים, מודעות בתשלום ועיצוב UI/UX? השאירו פרטים ונחזור אליכם.

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content