pixel
אורך תווים במדיה חברתית

מדיה חברתית: הגודל כן קובע

השאלה שמעסיקה את המשווקים היום בכתיבת פוסטים עבור מדיה חברתית היא איך משיגים את המעורבות המרבית?
הבעיה העיקרית שהמשווקים נתקלים בה הינה כמה תווים להשתמש כדי לקבל את התשובה המיטבית מהקהל. כל פלטפורמת חברתית קובעת מגבלות משלה, אבל מה גורם לפוסט להיות מרגש ומעניין באמת?
.

במחקר שנערך על ידי Capsicum Mediaworks, נמצא כי בממוצע, 10 התוצאות המובילות עבור רוב החיפושים בגוגל הן בין 2,000 ל-2,500 מילים. עם זאת, חשוב לזכור שאורך הפוסט אינו הגורם היחיד שמשפיע על הדירוג בתוצאות החיפוש. גורמים אחרים כוללים איכות התוכן, שימוש במילות מפתח רלוונטיות ומעורבות משתמשים הינם גורמים בעלי השפעה רבה. פוסטים קצרים נטו למשוך יותר תשומת לב ומעורבות מהקהל. הסיבה היא פשוטה: הם יותר נגישים וקלים לקריאה, מה שמוביל לזמן יותר שהייה במדיה החברתית. ככל שהפוסט מוצג ליותר אנשים, יש סיכוי גבוה יותר לגרום להם לקרוא ולהתעניין.

למעשה, איכות התוכן ושימוש במילות מפתח רלוונטיות משמעותיים גם כן. יחד עם אורך הפוסט, פקטורים אלו יכולים להשפיע בצורה משמעותית על המעורבות ועל הדירוג בתוצאות החיפוש.
ספירת התווים היא כלי עוצמתי שיכול לסייע בשיפור תוכן המדיה החברתית שלכם ובזירוז המעורבות מהקהל. בהתאם לזה, כשאתם מתכננים את התוכן שלכם, חשוב להתמקד בספירת התווים ולקחת בחשבון את הטיפים שלנו.

בצעד זה, תוכלו להבטיח שהפוסטים שלכם יתפרסמו במיטבם ויצרו מעורבות רבה מהקהל שלכם.

 

הנה חמישה סיבות מרכזיות מדוע חשוב להתמקד בספירת התווים באסטרטגיית התוכן של מדיה חברתית:

 

הגדלת חשיפה

מדיה החברתית במרבית הפלטפורמות מעדיפות תוכן קצר ומתוך כך נוצרת חשיפה רחבה יותר לפוסטים קצרים שנחשפים למספר גדול יותר של אנשים. כך, יש לכם יותר הזדמנויות להתמקד בקהל חדש ולמשוך את תשומת הלב שלו.

שיפור הקריאה

הפוסטים הקצרים והקלים לקריאה מובילים להתעניינות גבוהה יותר ולקריאה עד הסוף. זה מקנה למסר שלנו השפעה רבה יותר ומקטין את סיכויי ההתעלמות מהפוסט.

עידוד שיתוף

הפוסטים הקצרים והקלים לשיתוף מובילים לשיתוף רחב יותר ולכן לטווח ההגעה הרחב יותר של התוכן שלנו. כך, יש לנו יותר הזדמנויות להגיע לקהל רחב יותר ולגרום להם להתעניין בתוכן שלנו.

שיפור חוויות המשתמש בנייד

פוסטים קצרים מתאימים בצורה מושלמת למשתמשים שמשתמשים במכשירים ניידים. הם קלים לקריאה על מסכים קטנים ולכן משפרים את חוויות המשתמש בצורה ייחודית.

התמקדות במסר המרכזי

המגבלה במספר התווים מכריחה אותנו להתמקד במסר המרכזי ולהביע אותו בצורה ברורה ותמציתית. כך, אנו מבטיחים שהפוסט שלנו יועבר בצורה ברורה וישאיר חותם חזק בקרב הקהל.
לכן, כשאתם מוגבלים במספר התווים, עליכם להיות תמציתיים יותר ולהקפיד על מסר ברור ומשכנע. 

 

לפני שנחשוף בפניכם את המידע הרלוונטי מהי מגבלת התווים הרצויה בכל פלטפורמה חברתית, קבלו כמה טיפים מנינגה מרקטינג לספירת תווים יעילה, שתעזור לכם ליצור תוכן מעניין ורלוונטי עבור קהל היעד שלכם:

  1. שימוש בתמונות ווידאו: כלי מצוין לספר את המסר שאתם מעוניינים להעביר בצורה קצרה ומעניינת.
  1. כותרות חזקות ומילות מפתח: משפרות את תשומת הלב ומעוררות עניין.
  1. מתמקדים במסר המרכזי: ומבטיחים שהוא מועבר בצורה ברורה ומשכנעת.
  1. ניסוח פשוט וקולח: עוזר להעביר את המסר בצורה ברורה ויעילה.
  1. בדיקה אוטומטית לספירת תווים: מסייעת בשמירה על מגבלות התווים ובשיפור האפקטיביות של התוכן.

כאשר מתעסקים בעיצוב אתרים או ביצירת תוכן דיגיטלי, האורך של הכותרת הינה צעד חיוני להצלחה, לא פחות מהתוכן שלה. 

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד להגיע לדירוג גבוה יותר בחיפוש, תוך קשירת התוכן למטרות שלכם, כדאי לזכור שהאורך של הכותרת יכול להשפיע על הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש. 

כך למשל, כאשר תערכו חיפוש בגוגל ותקבלו רשימת תוצאות, הכותרות שתראה תהיינה באורך קצר של עד 60 תווים, כולל רווחים.

 

תוצאות חיפוש בגוגל

 

אנחנו מניחים כי אתם מעוניינים שהקוראים שלכם יבצעו פעולה מסוימת: שילחצו על קישור או יירשמו לרשימת התפוצה שלכם, אם אתם מעוניינים להשתמש בכותרת כחלק מעיצוב האתר שלכם, ייתכן שתרצו להשתמש בכותרת ארוכה יותר כדי ליצור רושם ראשוני חזק. לדוגמה, כותרת כמו “למדו כיצד לכתוב כותרות טובות יותר” תסביר את היתרונות של הקריאה של התוכן שלכם. 

רק אל תשכחו, האורך המתאים של הכותרת תלוי במטרות שלכם ובמקום שבו הכותרת תופיע. ככל שתשקלו ותתאימו את אורך הכותרת לצרכים המיוחדים שלכם, כך תגביר את היעילות של קידום האתר ותשפר את חוויית המשתמשים שלכם. 

אתם יכולים לבדוק את תגי הכותרת ותיאור המטא שלכם על ידי כלים יעילים כמו Higher Visibility או כלי תצוגה מקדימה של תג הכותרת של Moz שהינו כלי פופולרי בעולם ה-SEO וקידום אתרים ומאפשר לעשות מחקר מילות חיפוש, מעקב מתחרים כאשר המטרה היא לוודא שהכותרת שלכם מוצגת באופן המיטבי במנועי החיפוש.

 

כלי לבדיקת המטא דאטה

 

כאשר מדובר בשיתוף חברתי, חשוב לקחת בחשבון את המגבלות הקיימות על פרסום התוכן בפלטפורמות שונות. לדוגמה, בפלטפורמת X, נתונים מראים כי לכל פוסט יש מגבלה של 280 תווים, אך כאשר מכלילים תמונה, התמונה אינה נחשבת כחלק מהמגבלה הזו. אך, כדי להתמודד עם המגבלות הקיימות, עליכם לקחת בחשבון שכתובת האתר המקוצרת הינם כ-23 תווים, כלומר יישארו ברשותכם כ-257 תווים עבור הכותרת והטקסט הנלווה.

לפי ניתוח ב-HubSpot, נמצא כי כותרות באורך של 8-12 מילים קיבלו את מספר השיתופים הגבוה ביותר בפלטפורמה של X, בעוד שכותרות באורך של 12 או 14 מילים קיבלו את הכי הרבה לייקים בפייסבוק.

1. אורך תווים בגוגל

לגבי מטא-תיאור (Meta Description), זהו קטע הטקסט הקצר המציג את תוכן הדף בתוצאות החיפוש (SERP), נראה כי גוגל מקטין את תיאורי המטא, המכונים גם “קטעי טקסט”, לאחר שתי שורות טקסט, אך יש השערה שבפועל זה נעשה על פי ספירת פיקסלים. בסופו של דבר, המטא-תיאור מוגבל לכ-160 תווים, אך כדאי לשמור עליו באורך של 155 תווים כדי לוודא שהתיאור יוצג בצורה מלאה. מומלץ לבדוק שוב את אורך המטא-תיאור ותגי הכותרת באמצעות הכלי השימושי של Higher Visibility. המטא-תיאור אינו פרט חובה לתצוגה, אך הוא יכול להשפיע על ההחלטה של הגולש לבקר באתר.

2. אורך תווים בפייסבוק

בעידן המהיר והדיגיטלי שבו אנו חיים, רשתות החברתיות הפכו לכלי עיקרי בתקשורת היומיומית שלנו. אחת מהן היא פייסבוק.

אורך התווים האידיאלי עבור פייסבוק משתנה בהתאם לסוג התוכן שאתם מעוניינים לפרסם.  כעיקרון, פייסבוק מציעה מגבלת תווים נדיבה של 63,206 תווים לפוסטים בדף המשתמש.
אך על מנת לשפר את המעורבות ולמקסם את השימוש מן המדיה החברתית הזו, חשוב להתחשב באורכי התוכן המומלצים.
עבור פוסטים מבוססי טקסט, בדרך כלל מומלץ שיהיו תמציתיים, אורך מקסימלי של כ- 40-80 תווים עבור מעורבות אופטימלית. אורך זה מאפשר למסר שלכם להיות ברור ומושך תשומת לב, במיוחד בהתחשב בכך שמשתמשים רבים גוללים במהירות בעדכונים שלהם. 

עם זאת, עבור תוכן ארוך יותר כמו מאמרים או פוסטים בבלוג המשותפים בפייסבוק, רצוי אורך אידיאלי של כ-100-250 תווים, כדי להבטיח שהפוסט שלכם מספק מספיק הקשר ומניע את הקוראים לפעולה כדי לקרוא עוד. 

לפי מחקר שערכו ב-HubSpot, נמצא כי פוסטים באורך של 8-12 מילים קיבלו הכי הרבה שיתופים, בעוד שפוסטים עם 12-14 מילים קיבלו הכי הרבה לייקים בפייסבוק. זה מראה שפוסטים קצרים עשויים להיות יעילים יותר ביצירת מעורבות מהקהל. אנחנו עדיין ממליצים לשמור על כותרת של לפחות 60 תווים, ותיאור מטא ב-155 תווים. 

בכל הנוגע לפוסטים מבוססי וידאו, פייסבוק מציעה מגבלת זמן של 240 דקות לכל סרטון. אך מומלץ לשמור על סרטונים קצרים ומעוררי עניין, כמו גם להשתמש בכותרת מטא ותיאור מטא מושקעים על מנת למשוך את תשומת הלב של הצופים ולהגביר את המעורבות.

3. אורך תווים באינסטגרם

הרשת החברתית הבאה שנסקור הינה אינסטגרם, שהינה פלטפורמה חשובה ומשפיעה במיוחד. בין שאר התכנים המועלים באינסטגרם, תיאור הפרופיל (Bio) והפוסטים מהווים את לב התקשורת שלנו ברשת זו. 

שם המשתמש שלכם באינסטגרם יכול להכיל עד 30 תווים בעוד שהביו (Bio) לא יעלה מעל ל-150 תווים. הביו הינו שדה טקסט המספר קצר על עצמכם או על העסק שלכם בפרופיל של העמוד שלכם באינסטגרם. הביו נמצא מתחת לשם המשתמש, ומאפשר לכלול בו תיאור קצר, כותרת, פרטי קשר, אימוג’ים ועוד. הביוגרפיה יכולה לכלול קישור חיצוני אחד לאתר אינטרנט או דף נחיתה.

בכל הקשור לפוסטים, אינסטגרם מגבילה אותנו ל-125 תווים. עם זאת, המגבלות אינן מונעות להביע את עצמנו בצורה מעניינת ואף מרשימה. הטקסט, כמו גם התמונות והווידאו, מהווים את עצמם כלי חשובים בבניית זהות מקוונת ובהעברת מסרים לקהל.

על מנת שתשיגו את המיטב מהפוסטים באינסטגרם, חשוב להציג את המידע המרכזי מראש, כדי לשים דגש על העיקר ולספק לקוראים את ההקשר הנדרש. יחד עם זאת, אנו מזכירים לכם לכלול את הפרטים החיוניים ולהוסיף את האשטגים בסוף הפוסט.

לסטוריז באינסטגרם, אין תווי מגבלה ברורים כמו בפוסטים, אך עם זאת חשוב לשים דגש על התמונה או הווידאו, המהווים את המרכז. המטרה היא לשדר את המסר בצורה ברורה וחזקה, בלי להפריע לזיהוי העיקרי של הפוסט.

באינסטגרם, כמו בכל פלטפורמה אחרת, היכולת לבטא את עצמכם באופן יעיל ומשכנע זה המפתח להצלחה. עליכם לנצל את הכלים והמגבלות שסקרנו מקודם כדי להעביר את המספר שלכם בצורה מיטבית ומשכנעת.

4. אורך תווים בלינקדאין

ניהול תוכן ברשתות החברתיות הפך לכלי חיוני ביישום אסטרטגיות שיווקיות וניהול פרסום. לינקדאין, מהווה פלפטורמה משפיעה במיוחד על תעשיית הגיוסים והניהול המקצועי.

כאמור, לינקדאין מציעה מספר כלים לפרסום וניהול תוכן מקצועי. יש לשמור על הקשר בין אורך התוכן לבין ההפצה הרצויה ברשת כאשר אתם משתפים את המידע אודות התוכן האישי המקצועי שלכם.

לדוגמה, בעת כתיבת כותרת לפוסט, עליך להתאים אותה לגודל המגבלה של 100 תווים. גם גוף הפוסט יהיה מוגבל ל-40,000 תווים, אך חשוב לשים לב שמשתמשים יכולים לראות רק שתי שורות או 200-250 תווים מראש הפוסט, לפני הקריאה לפעולה נוספת.

בנוסף, על פי מגבלת התווים של לינקדאין, סטטוסים בדפי חברה יכולים להכיל עד 700 תווים, בעוד שאנשים פרטיים יכולים לפרסם עדכונים באורך של עד 1,300 תווים. יתרה מכך, כאשר מפרסמים פוסט בלינקדאין שמקושר גם לטוויטר, עליך לשים לב שרק 140 התווים הראשונים יופיעו בפוסט שלכם בטוויטר. 

לעיתים קרובות, על מנת לשפר את הסיכויים להצלחה בפרסום בלינקדאין, חשוב להשקיע זמן ומאמץ בכתיבת תיאורי משרות מקצועיים, כאשר כל משרה יכולה להכיל עד 2,000 תווים. תיאור משרה מפורט ומרשים יכול להיות מפתח למשיכת מועמדים מתאימים ולבניית תדמית חיובית של החברה.

5. אורך תווים ביוטיוב (Youtube)

בעידן הדיגיטלי, יוטיוב הופכת עם כל יום לאחת מהפלטפורמות המרכזיות ביותר לצפייה בתוכן ויזואלי. במרחב זה נראה לעיתים קרובות כי תוכן טקסטואלי מתואם כזה כמו כותרות ותיאורים אינו משמעותי כמו תמיכה בויזואלי החזותי של הסרטונים. אולם, זו הינה טעות לחשוב באופן זה.

נתונים על ספירת התווים ביוטיוב יכולים להיות מועטים, אך כן חשובים. בניגוד לפלטפורמות חברתיות אחרות, כמו אינסטגרם או טוויטר, ביוטיוב אין כמעט מגבלות ברורות על אורך ספירת התווים או התגיות בסרטונים. יוצרי תוכן נהנים מחופשיות יחסית ביכולתם לכתוב תיאורים מפורטים ולהשתמש בתגיות בכמות גדולה.

מבחינת מדיניות, יוטיוב אינה מציינת מספר מקסימלי של תווים בתיאורים או בתגיות, למעט בתיאור הערוץ, אשר מוגבל ל –1,000 תווים. לכאורה, העיקרון הוא “כמה שיותר טוב”. תיאור מפורט ותגיות מדויקות עשויות לעזור לכם להגיע ליעדים ולמשוך כמה שיותר צופים. 

עם זאת, חשוב לזכור, יוטיוב יכולה להציג התראה אם התיאור או התגיות שלכם ארוכים מדי. במקרים מסוימים, תוכן כזה עשוי להיחתך ולא להופיע באופן מלא. לכן, מומלץ לכתוב תיאורים ולהשתמש בתגיות בצורה מפורטת ומדויקת, אך גם להימנע מיתר גבול באורך התיאורים והתגיות. תיאור מקצועי ומעניין יכול להיות המפתח לקידום סרטונים ביוטיוב, כך שיש למצוא את האיזון המתאים לצרכים שלכם.

6. אורך בטוויטר / X

בשוק כה תחרותי ומשתנה, יוצרי תוכן נאלצים לפעול בקצב מהיר בכל פלטפורמה כדי להגיע לקהל הרחב ביותר.

בין הפלטפורמות המובילות בעולם הדיגיטלי נמנת X, לשעבר טוויטר.

רוצים לדעת כיצד מגבלת התווים ב-X  משפיעה על אופן השיווק והתפשטות המסרים? המשיכו לקרוא.

מגבלת התווים ב- X הינה 280 תווים לפוסט.לעומת זאת, משתמשי “X Premium” יכולים ליהנות מיכולות ניהול מתקדמות של החשבון שלהם ברשתות החברתיות, כולל ניתוח סטטיסטיות מתקדמות, קידום פוסטים, סידור אוטומטי של התוכן ועוד. וכן- אלו יוכלו להשתמש ב- 25,000  תווים לפוסט. 

על אף ש-X מגבילה את משתמשיה ל 280 תווים לפוסט (או 25,000) זה לא אומר שאתם צריכים להשתמש בכל התווים הללו עבור כל פוסט. 

לפי אתר Keyhole, אשר עוסק בניתוח מדיה חברתית, הציוצים בעלי הביצועים הטובים ביותר הם באורך של 70-100 תווים מכיון שהכי קל להבין אותם בעת גלילה.

לסיכום, אתם בטח שואלים את עצמכם איך לעשות זאת בתוכן של מדיה חברתית? 

השימוש בקיצורי מילים מאפשרים מקום נוסף לתוכן, לכן עליכם להיות יצירתיים וגם ממוקדים כדי שתוכלו לעמוד במגבלת התווים בצורה המיטבית.  כלומר, כל מילה צריכה לספק ערך, על התוכן להיות מפורט, מעניין ואטרקטיבי כדי שיניע את הקוראים לפעולה מיידית. טוויטר יכולה להיות כלי חזק לשיווק. כדי להתמודד עם המגבלה, אתם יכולים להשתמש בתמונות, סרטונים, גרפיקות וקישורים כדי להעביר את המסר עם פחות מילים. בנוסף, השימוש בתגיות המתאימות יכול לעזור בהשגת יעילות גבוהה יותר ובגיוס יותר צופים והנעה לפעולה. טיפ נוסף, במקום לפרסם תוכן כללי, נסו להתמקד בנושאים ובתחומים שמעניינים לקהל היעד שלכם. כך תצליחו להתקדם בנושאים שבהם העוקבים שלכם מתעניינים.

 

רוצים ליצור תוכן איכותי ומדוייק לקהל היעד שלכם? השאירו פרטים ונדאג שתקבלו שירות נינג’ה.

אהבתם? מוזמנים לשתף

מאמרים רלוונטיים

קבלו מאיתנו שעת ייעוץ חינם!

השאירו מספר טלפון ונחזור אליכם בוואטסאפ

המקצוענים שלנו כאן בשבילכם, אז למה אתם מחכים?

השאירו פרטים ותנו לנינג'ה להביא
יותר טראפיק, לידים והמרות!

התחלת צ'אט
הנינג'ה כאן בשבילך, איך אפשר לסייע?
היי
איך אוכל לסייע?
Skip to content