אסטרטגיה שיווקית
האם יש לך אסטרטגייה למדיה חברתית של העסק שלך?
אסטרטגיה הינה תוכנית שמסבירה מה אתה מנסה להשיג, באיזה דרך אתה בוחר להשיג זאת, וכיצד תמדוד את ההצלחה. אם אין לך אסטרטגיה, ככל הנראה תתקשה להשיג את המטרות שלך. אסטרטגיה אינה זהה לטקטיקה. טקטיקה היא פעולה ספציפית שאתה נוקט כדי להשיג את המטרות שלך. לדוגמה, כתיבת פוסט בפייסבוק היא טקטיקה. אסטרטגיה, לעומת זאת, היא התוכנית הכוללת שמנחה את הטקטיקה שלך אסטרטגיית מדיה חברתית עונה על השאלות: מה הן המטרות שלך? מי קהל היעד שלך? היכן תמצא את קהל היעד שלך?איזה תוכן תיצור? איך תמדוד את ההצלחה שלך?
ברגע שיש לעסק שלך אסטרטגיה, יהיה לך פשוט יותר לפתח טקטיקות כדי להשיג את המטרות שאתה שם לעצמך.
חשוב לעקוב אחר התוצאות שלך כדי שתוכל לראות מה עובד ומה לא. מהלך זה יעזור להתאים את האסטרטגיה והטקטיקות לפי הצורך. ללא אסטרטגיה, קשה לדעת באילו ערוצי מדיה חברתית להשתמש או כיצד למדוד את ההצלחה. זו הסיבה שכל כך הרבה אנשים מחפשים מידע על איך למצוא החזר ROI של מדיה חברתית.אם אתה רוצה להפיק את המקסימום מהשיווק שלך במדיה החברתית, יש צורך שיהיה לך אסטרטגיה.
יש לכם אסטרטגיה? אסטרטגיה שמסבירה בפירוט מה אתם מנסים להשיג, ביזה דרך אתם הולכים להשיג זאת, ואיך אתם מודדים הצלחה? אם לא, אז יש לכם בעיה! אבל זה לא פלא, אתם לא לבד.
כששאלו משווקים על אסטרטגיה, רק 32% אמרו שיש להם אסטרטגיה מתועדת. ל-20% לא הייתה אסטרטגיה כלל, וכמחצית הייתה אסטרטגיה מילולית, אך דבר לא נכתב או הועבר בבירור לארגון. מעבר לכך הבעיה העיקרית כשאין תוכנית אסטרטגית שיווקית שזה מוביל לצרות בארגון בכל דבר שאמור לתמוך באסטרטגיה כמו תסריטי שיחה למכירות, תפעול העסק וגיוס עובדים.
אסטרטגיה היא עקרון העל היחיד המניע מדוע וכיצד להשתמש בטקטיקות שיווק בערוצים ספציפיים. בסופו של דבר כל עסק שמפרסם במדיה שואל את עצמו באיזה מדיה להשתמש ואיך נדע שהתוצאות תואמות לצפיות (kpi)? וזאת כדי להחזיר כמה שיותר כסף עבור ההשקעה בערוץ.
וכמובן, קשה למצוא החזר על ההשקעה (ROI) אם אתם לא יודעים מה אתם עושים או למה אתם עושה את זה. וזה גם חושף לטעויות ואי דיוק את המדדים שבהם אתם משתמשים כדי למדוד הצלחה אם אתם לא מגדירים איך נראית הצלחה.
בטח יצא לרובכם ללכת ברחוב ודעתכם הוסחה על ידי חפץ נוצץ כמו מטבע על הרצפה, זה מסיח את דעתכם כי זה מבריק ומושך, אבל לרב אין לזה ערך אמיתי. קוראים לזה תסמונת אובייקט נוצץ, מונח שיווקי המתייחס לנטייה של עסקים להיות מוסחים על ידי מגמות שיווק חדשות, טכנולוגיות וטקטיקות. מצב זה עשוי לגרום לכם לבזבז זמן וכסף על אסטרטגיות שיווק לא יעילות. כדי למנוע זאת, עליכם להתמקד ביעדים ארוכי הטווח ולפתח אסטרטגיה שיווקית המותאמת ליעדים אלו. לצד זאת, עליכם גם לעקוב אחר התוצאות שלכם ולבצע התאמות באסטרטגיה שלכם לפי הצורך.
אז איך תבנו אסטרטגיה שיווקית ואיך תזהו אם האסטרטגיה טובה ומתאימה לעסק שלכם או לא? בכדי לענות על כך ישנם מספר שלבים שאנו מיישמים בנינג’ה מרקטינג בכל פעם שאנו בונים תוכנית שיווקית ללקוחותנו.
- מציאת האסטרטגיה השיווקית
- מי אתם?
- הגדרת השקפת העולם שלכם
- זיהוי צרכים רגשיים
- מה הערך שלכם
- הגדרת קהל היעד שלכם
- זיהוי קבוצת לקוחות פוטנציאלים
- קהלי המטרה למיקוד
- מדידת LTV
- הערכת נאמנות לקוח
- מחקר: מצאו מה הלקוחות שלכם מחפשים
- מחקר מונחי חיפוש כדי למצוא את הצרכים והאינטרסים של קהל היעד
- שימוש בגוגל טרנדס כדי למצוא טרנדים בשוק ותובנות מהלקוחות
- פיתוח תוכנית ראשונית
- מסע לקוח
- זיהוי מטרות עסקיות ובניית תהליכים
- הגדרת יעדים שיווקיים
- הפרדה בין הרכשת לקוח לנאמנות
- הבנת המסרים והמטרות
- פיתוח תוכנית שיווקית ארוכת טווח
- תכנון נכסי תוכן
- תזמון ארוך טווח ביומן תוכן
- יצירת תוכן תואם מיתוג
- להפוך עוגיות (Cookies) ללקוחות
- התמונה המצאה
- טרגוט מבקרים האתר
- עיצוב דפי נחיתה אפקטיביים
- להשיג את האימייל
- מיקוד בשיווק
- מדידה ושינוי תוכנית שיווקית
- מדידה של הדברים הנכונים
- מדידה אפקטיבית
- פיתוח פרופיל לקוח מלא
האם אי פעם דעתכם הוסחה על ידי משהו נוצץ כמו פרוטה על המדרכה? זה מיד מסיח את דעתנו כי זה מבריק, אבל זה בדרך כלל חסר ערך. זה מה שאני מכנה תסמונת אובייקט מבריק בשיווק. אתם תדעו שאתם סובלים מזה כאשר אתם או החברה שלכם מוסחים על ידי טרנדים שיווקיים, כותרות, אפליקציות או טכנולוגיה האחרונה. כאשר אתם מסתכלים על טקטיקה או ערוץ יחיד כדי לספק תוצאות ולא את התוכנית הכוללת שלכם, או שאתם מתעלמים מנתונים פנימיים, אבל אתם מסתמכים על כותרות חיצוניות לקבלת החלטות. במילים אחרות, כאשר אתם מכוונים כלפי חוץ, אתם מאפשרים לגורמים כגון כותרות, מדיה ואופנות להניע את החלטתכם.
תסמונת אובייקט נוצץ הינה מונח שיווקי המתייחס לנטייה של עסקים להיות מוסחים על ידי מגמות שיווק חדשות, טכנולוגיות וטקטיקות. מצב זה עשוי לגרום לכם לבזבז זמן וכסף על אסטרטגיות שיווק לא יעילות. כדי למנוע זאת, עליכם להתמקד ביעדים ארוכי הטווח ולפתח אסטרטגיה שיווקית המותאמת ליעדים אלו. לצד זאת, עליכם גם לעקוב אחר התוצאות שלכם ולבצע התאמות באסטרטגיה שלכם לפי הצורך.
יש לכם אסטרטגיה? אסטרטגיה שמסבירה מה אתם מנסים להשיג, איך זה הולך להיות מושג, ואיך אתם מודדים הצלחה. אם לא, אז יש לכם בעיה! אסטרטגיה היא לא אסטרטגיה של פייסבוק או אסטרטגיה של אינסטגרם – אלה ערוצים. עכשיו, מה שאתם עושים בפייסבוק, כמו לכתוב פוסט, זו טקטיקה. אסטרטגיה היא עקרון העל היחיד המניע כיצד להשתמש בטקטיקות בערוצים ספציפיים ומדוע. עדות לכך היא התסכול שאנשים מביעים לגבי שיווק במדיה חברתית. שתיים מהשאלות הנפוצות ביותר הן איך נדע באיזו מדיה חברתית להשתמש ואיך נדע שהיא עובדת? זו שאלה של החזר השקעה. החזר השקעה מציאת החזר על ההשקעה של שיווק קשה ללא אסטרטגיה. עדות לכך היא מספר החיפושים כיצד למצוא ROI של מדיה חברתית בגרף זה מגוגל המראה כיצד אנשים מחפשים.
במונחים הרלוונטים לנושא, אנו יכולים לראות כי אנשים המחפשים את התשואה או החזר ההשקעה של שיווק מדיה חברתית הוא כמעט גבוה כמו כמות האנשים המחפשים כיצד לעשות שיווק מדיה חברתית.
שיווק תוכן דומה מאוד לשיווק במדיה חברתית בכך שאף אחד לא בטוח עד כמה זה יעיל. במחקר אחד נמצא כי 50% מהתוכן אינו מניע מעורבות כלשהי. זו בעיה עתיקת יומין של “חצי מהפרסום שלי לא עובד, אני פשוט לא יודע איזה חצי”. אבל זה לא פלא. כששאלו משווקים על אסטרטגיה, רק 32% אמרו שיש להם אסטרטגיה מתועדת שהועברה ברחבי הארגון שלהם. ל-20% לא הייתה אסטרטגיה כלל, וכמחצית הייתה אסטרטגיה מילולית, אך דבר לא נכתב או הועבר בבירור לארגון. אני חושב שכולנו יודעים מה קורה למידע אם הוא לא כתוב או מועבר בצורה ברורה. זו הסיבה ש -46% מהמשווקים מציינים אסטרטגיה כמכשול מספר אחת שלהם לשיווק יעיל. לא רק זה, כאשר אסטרטגיה היא בעיה, אז זה מוביל לבעיות אחרות. כל דבר שתומך באסטרטגיה סובל, כמו הכשרות. איך אתם יכולים להכשיר את צוות השיווק או צוות המכירות שלכם ביעילות כאשר אתם לא יודעים מה אתם רוצים להשיג? (הייתי מוותרת על הפסקה הזאת…)
וכמובן, קשה למצוא החזר על ההשקעה אם אתם לא יודעים מה אתה עושים או למה אתם עושה את זה. וזה גם חושף את המדדים שבהם אתם משתמשים כדי למדוד הצלחה אם אתם לא מגדירים איך נראית הצלחה. האם אי פעם דעתכם הוסחה על ידי משהו נוצץ כמו פרוטה על המדרכה? זה מיד מסיח את דעתנו כי זה מבריק, אבל זה בדרך כלל חסר ערך. זה מה שאני מכנה תסמונת אובייקט מבריק בשיווק. אתם תדעו שאתם סובלים מזה כאשר אתם או החברה שלכם מוסחים על ידי טרנדים שיווקיים, כותרות, אפליקציות או טכנולוגיה האחרונה. כאשר אתם מסתכלים על טקטיקה או ערוץ יחיד כדי לספק תוצאות ולא את התוכנית הכוללת שלכם, או שאתם מתעלמים מנתונים פנימיים, אבל אתם מסתמכים על כותרות חיצוניות לקבלת החלטות. במילים אחרות, כאשר אתם מכוונים כלפי חוץ, אתם מאפשרים לגורמים כגון כותרות, מדיה ואופנות להניע את החלטתכם.
תסמונת אובייקט נוצץ הינה מונח שיווקי המתייחס לנטייה של עסקים להיות מוסחים על ידי מגמות שיווק חדשות, טכנולוגיות וטקטיקות. מצב זה עשוי לגרום לכם לבזבז זמן וכסף על אסטרטגיות שיווק לא יעילות. כדי למנוע זאת, עליכם להתמקד ביעדים ארוכי הטווח ולפתח אסטרטגיה שיווקית המותאמת ליעדים אלו. לצד זאת, עליכם גם לעקוב אחר התוצאות שלכם ולבצע התאמות באסטרטגיה שלכם לפי הצורך.
כאשר אתם מכוונים באופן פנימי, אתם משתמשים בנתונים שפותחו באמצעות המאמצים שלכם ספציפיים לעסק שלכם. הכל קשור למה שמשפיע על הפעולות שלכם. עסקים המסתמכים על גורמים פנימיים לאסטרטגיה שיווקית מוגדרת המבוססת על הנתונים שלהם, משיגים תוצאות בסופו של דבר. אנשים המתמקדים בגורמים חיצוניים להצלחה קופצים מפתרון לפתרון ומחפשים תוצאות מיידיות.
נתונים זה כח, זה המצפן של ספינה בים סוער שיביא אותה לחוף מבטחים.
עסקים אשר מכוונים את מאמציהם לעסק שלהם מתמקדים במה שמשפיע על מעשיהם ומשיגים תוצאות בסופו של דבר. עסקים אשר מכוונים כלפי חוץ קופצים מפתרון לפתרון ומחפשים תוצאות מיידיות, הם מתמקדים במה שאחרים עושים ובמה שמגמתי, במקום במה שהכי טוב לעסק שלהם.
אז איך תבנו אסטרטגיה שיווקית ואיך תזהו אם האסטרטגיה טובה ומתאימה לעסק שלכם או לא? בכדי לענות על כך ישנם מספר שלבים שאנו מיישמים בנינג’ה מרקטינג בכל פעם שאנו בונים תוכנית שיווקית ללקוחותנו.
- מציאת האסטרטגיה השיווקית
- מי אתם?
- הגדרת השקפת העולם שלכם
- זיהוי צרכים רגשיים
- מה הערך שלכם
- הגדרת קהל היעד שלכם
- זיהוי קבוצת לקוחות פוטנציאלים
- הגדרת פרסונות?
- מדידת LTV
- הערכת נאמנות לקוח
- מחקר: מצאו מה הלקוחות שלכם מחפשים
- מחקר מונחי חיפוש כדי למצוא את הצרכים והאינטרסים של קהל היעד
- שימוש בגוגל טרנדס כדי למצוא טרנדים בשוק ותובנות מהלקוחות
- פיתוח תוכנית ראשונית
- מסע לקוח
- זיהוי מטרות עסקיות ובניית תהליכים
- הגדרת יעדים שיווקיים
- הפרדה בין הרכשת לקוח לנאמנות
- הבנת המסרים והמטרות
- פיתוח תוכנית שיווקית ארוכת טווח
- תכנון נכסי תוכן
- תזמון ארוך טווח ביומן תוכן
- תוכן זה אוצר (?)
- להפוך עוגיות (Cookies) ללקוחות
- התמונה המצאה
- טרגוט מבקרים האתר
- עיצוב דפי נחיתה אפקטיביים
- להשיג את האימייל
- מיקוד בשיווק
- מדידה ושינוי תוכנית שיווקית
- מדידה של הדברים הנכונים
- מדידה אפקטיבית
- פיתוח פרופיל לקוח מלא